۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۶

همزمان با دهه امامت و ولایت/

جشن ولایت در 13 امامزاده خراسان شمالی برگزار می شود

جشن ولایت در 13 امامزاده خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری جشن ولایت در 13 بقعه متبرکه استان همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: پنج شنبه هفته جاری برابر با هجدهم ذی الحجه و همزمان با عید سعید غدیر خم، جشن ولایت در سیزده امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد سه جشن در سه امامزاده شهرستان بجنورد، چهار جشن در چهار امامزاده شهرستان فاروج، دو جشن در اسفراین و یک جشن نیز در هر یک از امامزاده های شهرستان های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و شیروان برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام سهرابی جشن ولایت در بجنورد در آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) و در شبستان جدید فاطمه الزهرا(س) از ساعت 10 صبح روز پنج شنبه آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشن مذکور در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت، در اسفراین در بقعه متبرکه سیدجعفر(ع)، در آشخانه در امامزاده محمد دلاور(ع)، در گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) و در شهرستان فاروج نیز در محل آستان مبارک امامزاده جعفر(ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: تمامی سیزده جشن ولایت که همزمان با عید غدیر در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود، با همکاری هیئت امنای امامزادگان مذکور از ساعت 10 صبح روز پنج شنبه آغاز خواهد شد.

به گفته وی در این جشن ها برنامه هایی نظیر مولودی خوانی، مداحی، سخنرانی در زمینه فلسفه غدیر، برگزاری مسابقات فرهنگی و ... پیش بینی شده است.

گفتنی است، بنیاد بین‌المللی غدیر از سه سال پیش ایام بین دو عید سعید قربان و غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری کرد و به این مناسبت برنامه های مختلفی در کشور برگزار می شود.

این دهه در سال جاری از 24 مهر ماه(دهم ذی الحجه و روز عید قربان) آغاز شده و تا سوم آبان و یک روز پس از عید سعید غدیر خم(هجدهم ذی الحجه) ادامه دارد.

 

کد خبر 2160722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha