۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۹:۱۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند

موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند

بجنورد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: موقوفات باید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در آستانه هفته وقف در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وقف یکی از برترین و پردوام ترین مظاهر احسان و نیکوکاری در حق مردم، خدمت به هم نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اساسا وقف یک امر پسندیده و ارزشمندی است که دین مبین اسلام آن را هدفمند و نظام‌مند کرده است، اظهار کرد: با مرگ انسان‌ها پرونده عمل آنها در دنیا بسته می‌شود، لیکن پرونده اعمال واقف همچنان باز و برای او ثواب نوشته می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: بر اساس تعالیم اسلامی ثواب حاصل از وقفی که به جامعه و بشر خدمت‌رسانی می‌کند برای واقف نیک‌اندیش، حتی بعد از مرگ نیز لحاظ می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حراست از موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان از جمله رویکردهای اصلی نهاد اوقاف است، افزود: حفظ و حراست از عمل خیر واقفان و تلاش برای اجرای دقیق نیات آنها، علاوه بر اینکه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه است، برعهده آحاد مردمی است که از آثار و برکات نیات واقفان استفاده می کنند.

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر ضرورت ایجاد نهضت وقف‌های جدید مبتنی بر نیازهای روز در خراسان شمالی، یادآور شد: بیش از ۶۵ درصد از مجموع پنج هزار موقوفه موجود در استان، با نیت برگزاری مراسم های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) ثبت شده به گونه ای که اکنون وقف در راستای اجرای مراسم های محرم در خراسان شمالی اشباع شده است.

وی با اشاره به لزوم هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، تصریح کرد: در این راستا اکنون همه دست اندرکاران اعم از مسؤولان اوقاف، رسانه ها، روحانیان و سایر افراد تأثیرگذار باید تلاش کنند با مشاوره وقف، موقوفات جدید را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کنند.

حجت الاسلام سهرابی امور فرهنگی و مذهبی از جمله حوزه های علمیه، بخش آموزش، بهداشت و درمان، ازدواج جوانان و ... را برخی از نیازهای روز استان دانست و از خیران و واقفان خواست تا وقف های جدید خود را با نیت کمک به این موضوعات ثبت کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با تأکید بر اجرای وقف های مشارکتی دراستان، افزود: همه مردم فارغ از وضعیت تمکن مالی خود می توانند با انجام وقف های مشارکتی، این سنت حسنه را به جا آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته وقف از ۱۸ آذرماه آغاز و تا ۲۴ آذرماه سال جاری ادامه دارد.

کد خبر 2993214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha