۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰

همزمان با ماه رمضان؛

محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی برگزار می شود

محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان امسال و در قالب طرح ضیافت الهی محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی صبح شنبه در جلسه هماهنگی طرح ضیافت الهی، از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در امامزاده های خراسان شمالی خبر داد و افزود: این محافل انس با قرآن در قالب طرح ضیافت الهی اجرا می شود.

وی با اشاره به این که امسال طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در ۳۵ امامزاده شاخص این استان در حال اجرا است، اضافه کرد: در قالب این طرح همه روزه مجالس جزء خوانی قرآن کریم با حضور مردم و مسئولان در این امامزاده ها اجرا می شود.

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: اما از پانزدهم تا هفدهم تیرماه محافل انس با قرآن در امامزاده های شاخص استان با حضور قاری بین المللی از کشور مصر به مدت سه روز برگزار می شود.

وی عنوان کرد: محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی، با زمانبندی پانزدهم تیر ماه در شهرستان های شیروان و فاروج، شانزدهم تیر ماه در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان و هفدهم تیر ماه نیز در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاحرم  برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی افزود: البته در حال حاضر همه روزه مراسم جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد با پوشش مستقیم صدا و سیمای خراسان شمالی برگزار می شود و این برنامه برای استفاده روزه داران در منزل هر روز ساعت ۱۳ توسط شبکه اترک خراسان شمالی به روی آنتن می رود.

به گفته وی برنامه جزء خوانی قرآن کریم همه روزه پیش از افطار در شش امامزاده شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان، اظهار داشت: در قالب این طرح برنامه هایی از قبیل سخنرانی، اقامه نماز جماعت، دعا و نیایش و ... با حضور روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم اجرا می شود.

حجت الاسلام سهرابی افزود: در قالب این طرح ۶۰ روحانی از حوزه علمیه قم به امامزاده های استان اعزام شده اند و با برپایی خیمه های معرفت، مواردی نظیر پاسخگویی به روزه داران در خصوص پرسش های خانوادگی، تربیتی، اخلاقی و دینی، برگزاری کلاس های روخوانی، روان خوانی و تفسیر قرآن کریم و ... را انجام می دهند.

کد خبر 2783120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha