۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

همزمان با ماه مبارك رمضان؛

۴۳ مبلغ دینی به امامزادهای شاخص خراسان شمالی اعزام می شوند

۴۳ مبلغ دینی به امامزادهای شاخص خراسان شمالی اعزام می شوند

بجنورد - مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اعزام ۴۳ مبلغ در ایام ماه مبارك رمضان امسال به امامزاده های شاخص این استان خبر داد.

حجت الاسلام سیف االله سهرابی درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه بركات ماه مبارك رمضان برای همه ما یک سرمایه های معنوی است، افزود: این اداره كل به مناسبت ماه مبارك رمضان و به منظور بهره مندی هرچه بیشتر مردم استان از بركات این ماه نورانی، برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ضیافت الهی و اعزام مبلغ به روستاها از برنامه های مهم اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ایام ماه مبارك رمضان خواهد بود.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و به منظور ترویج سنت حسنه وقف و بصیرت افزایی، امسال ۴۳ مبلغ که ۲۹ نفر آنان اعزامی از استان قم و ۱۴ نفر از مبلغان بومی خراسان شمالی هستند، به امامزادگان و بقاع متبركه استان اعزام می شوند.

وی اضافه كرد: این مبلغان وظیفه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات مردم در خصوص مسائل دینی، مراسم قرائت و تفسیر قرآن و ... را بر عهده دارند.

به گفته مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همزمان با ایام ماه مبارك رمضان طرح ضیافت الهی نیز در ۳۵ امامزاده این استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح برنامه هایی همچون برگزاری دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر استان، كشوری و نیز قاریانی از كشور مصر، اطعام دهی به ایتام در شبهای قدر و برپایی سفره های افطاراجرا می شود.

کد خبر 2780370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha