۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۷

همزمان با دهه ولایت و امامت/

جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزادگان خراسان جنوبی برگزار می شود

جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزادگان خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم بعداز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این جشن همزمان با دهه ولایت و امامت در 30 امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

 وی بیان داشت:در راستای برگزاری این جشن ایستگاه های " همه واقف باشیم" برای ترویج فرهنگ وقف در سطح امامزادگان شاخص استان برپا خواهد شد.

 وی از برگزاری همایش های ولایت و بصریت در این دهه خبر داد و گفت: همایش بانوان ولایت نیز همزمان با اول آذر ماه در جوار امامزادگان استان برگزار می شود.

 وی به راهپیمایی بزرگ سادات بیرجند همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: سادان بعد از طی کردن مسیر راهپیمایی در محل حسینه امام رضا(ع) تجمع و مراسم جشن و برنامه های فرهنگی در حسینیه برگزار خواهد شد.

 وی غبار روبی امامزادگان و مزار مطهر شهدا، برگزاری مراسم جشن بزرگ غدیر در آستانه شهدای باقریه  بیرجند بر گزاری نمایشگاه پوسترهای ویژه اماکن متبرکه استان، برگزاری مسابقات قرآنی و قرائت میثاقنامه ولایت برای عهد و پیمان با ولایت زمان را از دیگر برنامه های اوقاف در دهه ولایت و امامت ذکر کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون از  محل درآمد بقاع متبرکه استان 150 میلیون تومان در زمینه های فرهنگی هزینه شده است.

 برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در خراسان جنوبی

 وی از برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در استان خبر داد و بیان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در نیمه آبان ماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی مقدم با بیان اینکه هم اکنون نام نویسی برای حضور در این مسابقات آغاز شده است، بیان کرد: برترین های مسابقات شهرستانی به مسابقات استانی و برترین های مرحله استانی نیز به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

 وی عنوان کرد: این مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در دوبخش خواهران و برداران برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در رشته های قرائت، ترتیل، مفاهیم تخصصی قرآنی، و حفظ کل و حفظ 1، 2.5، 10، 20 جزء برگزار می شود.

 

کد خبر 2151941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha