دو نمایشنامه «صحنه هایی از زندگی پدرم» (برداشتی آزاد از نمایشنامه «مرگ دستفروش») و «قصه ظهر جمعه» نوشته مهدی میرباقری و سید محمد مساوات توسط انتشارات بوتیمار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دو نمایشنامه به عنوان نمایشنامه‌های ایران مجموعه «نمایشنامه بوتیمار» که توسط این ناشر چاپ می شود و تعدادی از آثار برگزیده ادبیات نمایشی ایران و جهان را در بر می گیرد، چاپ شده‌اند. «صحنه‌هایی از زندگی پدرم» و «قصه ی ظهر جمعه» به ترتیب، عناوین ششم و هشتم این مجموعه هستند.

«صحنه‌هایی از زندگی پدرم» برداشتی آزاد از نمایشنامه «مرگ دستفروش» نوشته آرتور میلر است. این نمایشنامه در اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی بنیاد ادبیات نمایشی ایران در سال ۹۲ تقدیر شد و بخش نمایشنامه نویسی دومین جشنواره تئاتر شهر که در سال ۹۲ برگزار شد، به عنوان برگزیده نخست، معرفی شد.

این نمایشنامه ۹ شخصیت با نام های جمال، جهان، حمید، ابراهیم، سعید، سرمایه گذار، سمانه، محبوبه و کیمیا دارد و زمانی که اتفاقات در آن رخ می دهد، تابستان سال ۹۱ است. اماکن مورد نظر نیز در شهر تهران قرار دارند. این نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر اجرا شده است.

متن این نمایشنامه با ۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

اما نمایشنامه «قصه ی ظهر جمعه» که سید محمد مساوات آن را نوشته، پیش از این به اجرای عموم نیز رسیده است. این نمایشنامه نیز در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مورد تقدیر واقع شده است.

نویسنده این اثر را به آقاجون، نَنجون، دایی رضا، سید مرتضی، سید جمال، عمو آق کمال، عمو آق عزیز، ننه، عمه زینب، عمو رسول و عمو حاجی تقدیم کرده است. شخصیت های این نمایشنامه، بیشتر از نمایشنامه «صحنه هایی از زندگی پدرم» هستند: بابا، و پسرها شامل عزیز که عکسش را بر دیوار می بینیم، هاشم، قدرت، اسماعیل، دخترها شامل طاهره، اکرم، آزاده، عروس ها شامل سودابه، اعظم، دامادها شامل افشین، اصغر و جهان. صحنه اجرای نمایش نیز «خانه ای» است.

این کتاب نیز با ۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.