۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴

توسط نشر بوتیمار

نمایشنامه‌های علیرضا نادری به نمایشگاه کتاب می‌رسند

نمایشنامه‌های علیرضا نادری به نمایشگاه کتاب می‌رسند

تعدادی از نمایشنامه‌های علیرضا نادری در قالب مجموعه نمایشنامه‌های انتشارات بوتیمار برای چاپ و عرضه در بازار نشر آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، انشارات بوتیمار قرار است تا برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ۹۴، تعداد مشخصی حدود ۶۰ عنوان کتاب را در حوزه‌های نمایشنامه، داستان و دیگر حوزه‌های مختلف، منتشر و راهی بازار نشر کند.

در این میان این ناشر به تازگی تصمیم به انتشار کتاب‌های نمایشنامه دارد که این کتاب‌ها در قالب یک مجموعه به چاپ خواهند رسید. این نمایشنامه‌ها از نویسندگان ایرانی و خارجی به چاپ خواهند رسید. بنابراین تعدادی از آن‌ها تالیف و تعدادی دیگر ترجمه هستند.

در میان نمایشنامه‌های ایرانی که قرار است در مدت مذکور به چاپ برسند، و ۲ نمایشنامه از آثار اجراشده علیرضا نادری در میان آن‌هاست، می‌توان به این آثار اشاره کرد: «کوکوی کبوتران حرم» و «پچپچه‌های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری، «صحنه‌هايی از زندگی پدرم» نوشته مهدی مير‌باقری،   «داستان نيمه شب» نوشته مهدی ميرباقری، «قصه ظهر جمعه» نوشته محمد مساوات، «به مناسبت ورود اشکان» نوشته پوريا کاکاوند «سيل ساکن تفکرات اذهان بی‌خودی نا آرام» نوشته نيما دهقانی و «تهران زير بال فرشتگان» نوشته نادر برهانی‌مرند.

نمایشنامه‌های خارجی ترجمه‌شده در این مجموعه نیز که برای چاپ آماده می‌شوند، به این ترتیب هستند: «صحنه‌هايی از اجرای يک اثر» نوشته هاوارد بارکر با ترجمه علیرضا فخرکننده، «اون آقا، اون خانوم» نوشته ژان‌پی‌ير مارتينز با ترجمه رضا عابدين‌زاده، «طردشده» نوشته اوگوست استريندبرگ و «عاشق نابينا» نوشته کارل ليندگرن با ترجمه قاسم صنعوی، «دونات‌های عالی» نوشته تريسی ليتس با ترجمه معين محب‌عليان.

کد خبر 2443495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha