بجنورد- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: دستگاه های دولتی استان تا ۳۰ فروردین ماه فرصت دارند برای گرفتن زمین به منظور ساخت ساختمان اداره درخواست کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اصغر بديعي مقدم ظهر دوشنبه در جلسه هم انديشي که با حضور شماری از مسئولان مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، از فرصت ۱۳ روزه تا پايان فروردين ماه براي درخواست زمين به منظور ساخت ساختمان دستگاههاي دولتي استان خبرداد.

وی اظهار داشت: دستگاههاي دولتي كه تاكنون براي ادارات خود زمين نگرفته اند اگر طرح يا اعتبار يا زمين براي ساخت دارند تا مدت اعلام شده عنوان كرده و برای نهایی کردن آن به اداره كل راه و شهرسازي استان مراجعه كنند.

بديعي مقدم عنوان كرد: براي كل پرو‌ژه هاي شهرستان بجنورد در حوزه راه و شهرسازي ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.

وی با بیان اینکه همکاری و مشارکت راه و شهرسازی با شهرداری و فرمانداری و شورای شهر بايد دو سویه باشد، تاكيد كرد: به منظور پيشرفت فيزيكي طرح ها می بایست گام هاي بزرگتري برداشته شود تا توسعه و عمران و آباداني بيشتر شود.

مدير كل راه و شهرسازي خراسان شمالي در ادامه گفت: در سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی این استان آسفالت شده است كه با احداث این راه ها شاخص این استان در راه هاي روستایي چهار درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: شاخص راه هاي روستایی این استان ۴۰ درصد بود که به ۴۴ درصد رسیده است اين در حالي است كه شاخص راه هاي روستايي کشور هم اکنون ۵۲ درصد است.

بديعي مقدم  اظهار داشت: هم اکنون ۱۳۶ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم و هدف این اداره کل در سال ۹۳ و ۹۴ نیز ساخت و آسفالت ۴۰۰ كيلومتر راه روستایی است.

وی همچنین به راه آهن جوین - بجنورد و اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد این پروژه در دست مناقصه است و این امر تا پانزدهم اردیبهشت تعیین تکلیف می شود.

بدیعی مقدم همچنین به محور بجنورد به جنگل گلستان نیز اشاره کرد و افزود:  ۷۰ كيلومتر تا پایان آبان ماه تحویل داده می شود.

محمود ثمینی، فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این نشست گفت: منابع اعتباری که مربوط به فرمانداری شهرستان است باید به خود فرمانداری داده شود تا طرح ها پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته باشند.

رضا فیروزه، رییس شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه بر تعامل بین دستگاهی تاکید کرد و گفت: تعامل اداره کل راه و شهر سازی خراسان شمالی در سال ۹۳ خوب بوده و امید می رود این تعامل در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها