بجنورد- معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در طول سال گذشته طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۶۰ محله آسیب پذیر استان اجرا شد.

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۶۰ محله آسیب پذیر خراسان شمالی خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته در ۶۰ محله آسیب پذیر شهری و روستایی استان اجرا شد.

به گفته وی پارسال در خراسان شمالی شش هزار و ۲۰۰ نفر در طرح پیشگیری از اعتیاد محلات آسیب خیز شهری در ۱۶ محله در بجنورد، دو محله در شیروان، یک محله در فاروج، سه محله در مانه و سملقان و سه محله هم در اسفراین شرکت کردند.

پاکدین اضافه کرد: همچنین سال گذشته طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات آسیب خیز روستایی هم انجام شد که پنج هزار و ۳۰۰ نفر در روستاهای مختلف استان در این طرح شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار بهزیستی در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۰۰ معتاد در مراکز درمانی بهزیستی خراسان شمالی مراحل درمان و بهبود را طی می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از افراد مبتلا به اعتیاد در این استان در چرخه درمان قرار دارند.

بنا به اعلام این شورا اکنون ۱۵۶ مرکز درمانی ترک اعتیاد معتادان در این استان فعال بوده که در امر درمان افراد مبتلا به اعتیاد خدمات‌دهی می‌کنند.