دبیرخانه جشنواره مد و لباس دانشجویی دیبا از برگزاری اولین دوره این جشنواره با رویکردی کاملا دانشجویی در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این جشنواره توسط جهاددانشگاهی واحد هنر و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان، دانشگاه هنر، بنیاد ملی مد و لباس ایران، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه شریعتی و سایر دانشگاه ها و با هدف کمک به آموزش و پیشرفت دانشجویان در سراسر کشور و همزمان با حضور استادان مطرح این رشته ودانشجویان دانشگاه‌های سراسرکشور برگزارمی‌شود.

جشنواره مد و لباس دیبا در دو بخش طراحی و دوخت برگزار خواهد شد.

 بخش طراحی آن شامل: طراحی پوشش دانشجویی و مشاغل، طراحی فرم فارغ التحصیلی دانشجویان هنر (پس از داوری و انتخاب طرح‌های برتر، گواهی طرح برتر به صاحب طرح ارائه می گردد و به مرحله دوخت راه می یابد). بخش دوخت آن شامل: دوخت طرحهای برتر(طرح‌های منتخب  پس از دوخت در بخش نهایی داوری می گردد و به آثار منتخب جوایز ویژه جشنواره تعلق می‌گیرد).

جوایز بخش طراحی:به سه اثر اول، گواهی طرح برتر وکارت هدیه به ارزش دو میلیون ریال اعطا می‌شود.

جوایز بخش دوخت: نفر اول: لوح تقدیر  بهمراه تندیس جشنواره و یک سکه تمام  بهار آزادی

نفر دوم: لوح تقدیر  و نیم سکه بهار آزادی

نفر سوم: : لوح تقدیر  و ربع سکه بهارآزادی

هیئت داوران علاوه بر ۳ جایزه فوق، به ۵ نفر از دیگر صاحبان آثار برتر، جوایزی اهداء خواهد کرد.

مهلت ارسال بخش طراحی جشنواره ۱/۳/۱۳۹۴ می باشد، علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر، دریافت متن کامل فراخوان و نحوه ی ارسال طرح های خود، به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.jdart.ir  مراجعه کنند.

اولین دوره جشنواره دانشجویی مد و لباس دیبا به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد هنر در خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.