بجنورد - مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: ویژگی های بارز خراسان شمالی، این استان را به مهد تئاتر تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد جعفری عصر چهارنشبه در نشست خبری دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد با بیان این مطلب گفت: یكی از دلایل برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی ویژگی های بارز این استان از جمله باب الرضا(ع) بودن آن است.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن خراسان شمالی به عنوان استان ادبیات، شعر، موسیقی و ... شناخته شده است.

جعفری افزود: هر حركتی كه در این استان پایه گذاری شود در رشد و توسعه فرهنگی و علمی آن نیز موثر است.

وی با اشاره به اینكه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی فرصت های بسیار خوبی را در اختیار این استان می گذارد، اظهار داشت: بهره مندی از نام مبارك امام رضا(ع) به خصوص بهره مندی از سیره آن بزرگوار در این استان، بركات زیادی را برای مردم این منطقه به همراه خواهد داشت.

وی بهره مندی از تولیدات عرصه ملی و شناسایی استعدادهای ناشناخته استان را از دیگر فرصت های این جشنواره برای خراسان شمالی عنوان كرد.

 مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تصریح كرد: رسانه ها باید برای رشد و بالندگی این جشنواره رسالت خود را به خوبی انجام و در طول سال نسبت به تئاتر دینی دغدغه لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بیست و پنجم لغایت سی ام مرداد ماه امسال به میزبانی بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.