رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي گفت: زنان ايراني در مقايسه با زنان كشورهاي آسيايي در ابعاد مختلف اجتماعي ، سياسي و فرهنگي مشاركت بيشتري دارند .

عفت شريعتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر" به افزايش مشاركت زنان ايران طي چند سال اخير اشاره كرد و افزود: در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي زنان ايراني توانستند با توجه به توانمندي و افزايش سطح آگاهي و اطلاعات خود نسبت به گذشته بيشتر در جامعه حضور پيدا كنند و فعاليت داشته باشند.

وي خاطر نشان كرد: چنانچه مسئولين بسترهاي خوب و مناسبي براي فعاليت زنان و استفاده درست از استعدادهاي آنها فراهم كنند ، زنان مي توانند به حد بالايي از سطح مشاركت در عرصه هاي مختلف جامعه دست پيدا كنند و همچنين مي توانند در عرصه هاي بين المللي نيز حضور گسترده اي داشته باشند.

رئيس فراكسيون زنان مجلس گفت: حضور زنان در تشكلهاي غير دولتي و همياري هايي كه در جامعه انجام داده اند ، نشان دهنده درخشش خوب آنها طي اين سالها بوده است.

شريعتي با اشاره به اينكه ملاك معيار فعاليت زنان در عرصه هاي مختلف بايد بر مبناي توانمندي باشد ، تاكيد كرد: مهمترين مشكلي كه زنان براي تحقق اهداف اجتماعي و مسائل شغلي با آن روبرو هستند ، اين است كه معيارها در نظر گرفته نمي شود و در اين گونه انتصابات فقط جنسيت مطرح است . در صورتي كه بايد به تخصص ، كارآيي و توانمندي زنان قبل از جنسيت آنها توجه شود.

 .