۹ دی ۱۳۸۴، ۱۴:۳۳

در گفتگو با "مهر" عنوان شد:

بانوان ايراني در مقايسه با زنان قاره آسيا مشاركت اجتماعي بيشتري دارند

بانوان ايراني در مقايسه با زنان قاره آسيا مشاركت اجتماعي بيشتري دارند

رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي گفت: زنان ايراني در مقايسه با زنان كشورهاي آسيايي در ابعاد مختلف اجتماعي ، سياسي و فرهنگي مشاركت بيشتري دارند .

عفت شريعتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر" به افزايش مشاركت زنان ايران طي چند سال اخير اشاره كرد و افزود: در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي زنان ايراني توانستند با توجه به توانمندي و افزايش سطح آگاهي و اطلاعات خود نسبت به گذشته بيشتر در جامعه حضور پيدا كنند و فعاليت داشته باشند.

وي خاطر نشان كرد: چنانچه مسئولين بسترهاي خوب و مناسبي براي فعاليت زنان و استفاده درست از استعدادهاي آنها فراهم كنند ، زنان مي توانند به حد بالايي از سطح مشاركت در عرصه هاي مختلف جامعه دست پيدا كنند و همچنين مي توانند در عرصه هاي بين المللي نيز حضور گسترده اي داشته باشند.

رئيس فراكسيون زنان مجلس گفت: حضور زنان در تشكلهاي غير دولتي و همياري هايي كه در جامعه انجام داده اند ، نشان دهنده درخشش خوب آنها طي اين سالها بوده است.

شريعتي با اشاره به اينكه ملاك معيار فعاليت زنان در عرصه هاي مختلف بايد بر مبناي توانمندي باشد ، تاكيد كرد: مهمترين مشكلي كه زنان براي تحقق اهداف اجتماعي و مسائل شغلي با آن روبرو هستند ، اين است كه معيارها در نظر گرفته نمي شود و در اين گونه انتصابات فقط جنسيت مطرح است . در صورتي كه بايد به تخصص ، كارآيي و توانمندي زنان قبل از جنسيت آنها توجه شود.

 .

 

 

کد خبر 271620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha