بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: باید مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان روابط عمومی ادارات استان به هر نحوی که می توانند از رسانه ها و نشریات محلی خراسان شمالی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی ظهر شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی، از روابط عمومی دستگاه های مختلف استان خواست تا علمكرد دستگاه ها را به صورت ادواری منتشر كنند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی ها باید عملكرد دستگاه های اجرایی خود را به صورت ادواری به روابط عمومی استانداری، رسانه ها و مدیران دستگاه های اجرایی منتقل و منتشر كنند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی اظهار داشت: روابط عمومی ها خدمات ارائه شده را به مردم اطلاع رسانی كنند چرا كه اگر اطلاع رسانی مناسبی صورت نگیرد، از بی اطلاعی مردم سوء استفاده می شود.

وی با تاكید بر مراقبت اطلاع رسانی رسانه ها و روابط عمومی ها در حوزه های امنیتی تصریح كرد: اگر در این زمینه مراقبت های لازم صورت نگیرد تنش هایی در جامعه ایجاد می شود كه تداوم آن بی اعتمادی مردم به نظام جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.

پرویزی همچنین با اشاره به اینكه برخی از افراد به عنوان شغل دوم در روابط عمومی دستگاه ها فعالیت دارند، افزود: باید مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای مرتبط را در پست روابط عمومی مستقر كنند تا آنها فقط اقدامات و كارهای مربوط به بخش روابط عمومی را انجام دهند.

وی با تاكید بر اینكه روابط عمومی ها تنها به بخش اطلاع رسانی اكتفا نكنند، گفت: حوزه روابط عمومی بسیار گسترده بوده و مسئولان روابط عمومی دستگاه ها می بایست با توجه به این موضوع، افزون بر اطلاع رسانی، پیگیر مسائل و پروژه های دستگاه های اجرایی خود نیز باشند.

استاندار خراسان شمالی همچنین با تأکید بر حمایت از نشریات و رسانه های محلی خراسان شمالی، تصریح كرد: باید حمایت از نشریات و رسانه های محلی استان به طور جدی دنبال شده و مدیران دستگاه های اجرایی و روابط عمومی ها به هر شكل و نحوی که می توانند از نشریات محلی حمایت کنند.

پرویزی در ادامه اضافه كرد: اگر وحدت و اجماع مسئولین بدون گرایش و توجه به حوزه های سیاسی، قومی و مذهبی تقویت شود به توسعه استان نیز كمك شایانی می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیئت دولت به استان اظهار داشت: در این سفر به دنبال پیگیری و تكمیل پروژه های نیمه تمام و ضروری از جمله تامین آب شرب، سدها، راه آهن، بیمارستان بجنورد و شیروان، راه روستایی و ... هستیم.

وی گفت: می بایست قبل از حضور رییس جمهور به خراسان شمالی مطالب مورد نیاز برای پیگیری توسط رسانه ها و روابط عمومی اطلاع رسانی شود.

این مقام مسئول تاكید كرد: البته در این زمینه لازم است دستگاه ها از انتقال نیازهایی كه عملیاتی نمی شود خودداری كنند چرا كه این مسأله نوعی عوام فریبی و ظلم به نظام محسوب می شود.