۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

پرويزي:

وعده دولت ها برای رفع مشکلات فرهنگیان محقق نشده است

وعده دولت ها  برای رفع مشکلات فرهنگیان محقق نشده است

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: دولت ها در مقاطع مختلف براي رفع مشكلات فرهنگيان وعده هايي داده اند اما متاسفانه تاکنون بخش اعظمی از این وعده ها محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي اكبر پرويزي ظهر يكشنبه در ديدار با فرهنگيان خراسان شمالي به مناسبت اولين روز از هفته دولت، با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه فرهنگیان کشور، اظهار داشت: آموزش و پرورش در طول دهه های اخیر مورد ظلم واقع شده و حقوق فعالان در این نهاد مقدس به طور اساسي تامين نشده است.

وي با یادآوری اينكه حقوق فرهنگيان تنها مختص به مسائل مادی نمی شود، افزود: لازم است به حقوق معنوي، اجتماعي و اثرگذاري فرهنگیان در جامعه توجه شود تا این قشر زحمت کش بتوانند بدون دغدغه به آموزش و پرورش نسل آینده ایران اسلامی بپردازند.

پرويزي با بيان اينكه دولت هاي مختلف براي رفع مشكلات فرهنگيان وعده هايي داده اند اما متاسفانه تاکنون بخش اعظمی از این وعده ها محقق نشده است، گفت: دولت یازدهم در شرایط بسیار بدی کشور را تحویل گرفت و به همین دلیل نیز تاکنون نتوانسته بهبود شرایط فرهنگیان را مطابق انتظار این قشر پیش ببرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به ارتباط دوسویه بین مشکلات دانش آموزان و فرهنگیان اضافه کرد: اگر دولت بتواند مشكلات دانش آموزان را رفع كند به طور حتم 80 درصد مشكلات معلمان نيز برطرف خواهد شد.

به گفته وي مشکلات جامعه فرهنگيان، مشكلات جامعه هدف آنان است كه به خانواده خود منتقل مي كنند.

استاندار خراسان شمالي تصريح كرد: اگر حداقل نيازهاي جامعه فرهنگيان از سوي مسئولان تامين شود بخش عمده اي از گرفتاري هاي روحي و رواني اين افراد نيز رفع مي شود.

پرويزي در ادامه با اشاره به اينكه خراسان شمالي از كمبود نيروي فرهنگي رنج مي برد، اظهار كرد: اين در حالي است كه تلاش اين افراد منجر به كسب رتبه هاي برتر دانش آموزان این استان در كنكور سراسري سال جاري شد و آمار رتبه هاي زير هزار اين استان در کنکور امسال به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز در ادامه اين ديدار افزود: يكي از سياست هاي اصلي آموزش و پرورش استان بهره وري از نيروي انساني است.

سيدمحمد لنگري تصريح كرد: امسال اين نهاد با 600 نيروي فرهنگي در حال فعالیت است كه نسبت به سال گذشته 15 ميليارد ريال صرفه جويي كرده است.

وي گفت: با توجه به اينكه كمبود نيرو در دوران ابتدايي بيشتر از ساير مقاطع احساس مي شود در اين راستا طرح هايي از جمله تخصصي كردن دروس ابتدايي و اجراي طرح 3،3 در نظر گرفته شده است.

لنگري تاكيد كرد: بايد براي رفع مشكلات كمبود نيروی انسانی در عرصه آموزش و پرورش؛ ساماندهي نيرو در این حوزه صورت گیرد.

 

کد خبر 2356262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha