۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷

استاندار خراسان شمالی:

اصناف حضور خود در عرصه سیاسی کشور را افزایش دهند

اصناف حضور خود در عرصه سیاسی کشور را افزایش دهند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: اصناف باید از ظرفیت انسجام و اتحاد میان خود استفاده بیشتری کرده و حضور خود را در عرصه های سیاسی کشور و استان افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح دوشنبه در جمع نمایندگان صنوف مختلف خراسان شمالی، با اشاره به نقش اساسی بازار در زندگی مردم، اظهار کرد: بازار نبض تپنده و عاملی بسیار مؤثر در زندگی مردم است.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت و اصلاح بازار به منظور بهبود شرایط زندگی مردم، افزود: اصناف نقشی مهم و محوری در تنظیم و مدیریت بازار و نیز اقتصاد جامعه دارند.

پرویزی با بیان این که رشد و ارتقای بازار در واقع نشان دهنده وضعیت اقتصادی مردم هر جامعه است، اضافه کرد: اگر چه کشور ما به واسطه تحریم های ظالمانه در شرایط اقتصادی مناسبی نیست اما می توانیم با همدلی و همراهی بخش های مختلف از جمله اصناف از این پیچ تاریخی نیز با موفقیت عبور کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به مشکلات اصناف و بازاریان، اظهار داشت: برای شناسایی و رفع مشکلات و مسائل جامعه اصناف می بایست کمیته ای با عضویت مدیران مسئول در حوزه های اقتصادی در استان تشکیل شود.

وی با بیان این که عدم اطلاع رسانی مناسب در زمینه محاسبات مالیاتی و نیز شیوه های اجرایی آن سبب اعتراض و نارضایتی اصناف استان شده است، افزود: باید این مشکلات رفع شود که در این زمینه می توان با طراحی نرم افزارهای ارتباطی در دستگاه های اجرایی و سازمان ها و اطلاع رسانی و خدمات رسانی مناسب به ارباب رجوع، زمینه رضایت مندی بیشتر آنها را فراهم کرد.

پرویزی با اشاره به این که اصناف به دلیل ساختار و کارکرد خود از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردارند، تصریح کرد: اصناف باید از ظرفیت انسجام و اتحاد میان خود استفاده بیشتری کرده و حضور خود را در عرصه های سیاسی کشور و استان افزایش دهند.

وی اضافه کرد: البته در شرایط فعلی اصناف کشور و استان مشکلات متعددی دارند خصوصا آن که اقدامات ناصحیح دولت گذشته سبب کمبود منابع مالی کشور در سال های اخیر و در نتیجه کند شدن فعالیت های عمرانی از سوی دستگاه های اجرایی مختلف شده که این روند بر روی سایر بخش های کشور نیز تاثیر سوء خود را گذاشته است.

پرویزی با بیان این که دولت یازدهم در دو سال گذشته با مدیریت مناسب و بهره مندی از کارایی و تجارب وزرا، منابع مالی را به صورت هدفمند توزیع کرده است، افزود: روشن است که اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی آسیب های جدی به تعادلات مالی و اقتصادی کشور وارد کرده که امید می رود با توافق هسته ای این مشکلات نیز به مرور رفع شوند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با بیان این که متأسفانه دولت یازدهم وارث بدهی های بیشمار دولت گذشته به پیمانکاران، بانک ها و سازمان تامین اجتماعی است، اضافه کرد: در همین راستا در خراسان شمالی انبوهی از پروژه های نیمه تمام در استان باقی مانده که تکمیل آنها نیازمند اعتبارات بسیار بالایی است.

کد خبر 2790018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha