۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۵۰

پرویزی:

افزایش اختیارات استان‌ها به کاهش مشکلات منجر می شود

افزایش اختیارات استان‌ها به کاهش مشکلات منجر می شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی افزایش اختیارات استانها را در کاهش مشکلات و تسهیل امور مردم بسیار موثر خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر پرویزی عصر شنبه در نشست با مدیران استان افزود: رئیس جمهوری نسبت به افزایش اختیارات استانها و واگذاری بیشتر امور اهتمام و توجه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مشکلات ناشی از معطلی برای تصمیم گیری در مرکز را کاهش می دهد اظهار داشت: از اجرای این طرح که برای تصمیم گیری در استانها و مردم بسیار مفید است، استقبال می کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک اجرایی و افزایش اختیارات استان‌ها هرچه سریعتر محقق شود.

وی در ادامه به وضعیت اعتبارات استانی در 18 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت بیش از 900 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مختلف عمرانی به این استان ابلاغ و رشد شاخص ها نسبت به قبل افزایش یافته است.

پرویزی اختصاص یکصد میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان را مورد توجه قرارداد و گفت: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های مختلف شهری به شهرداری های استان اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه در گذشته سهم استان از اعتبارات عمرانی صرفا یک درصد کشوری بود خاطرنشان کرد: این افزایش اعتبارات عمرانی نشان از اهتمام دولت برای توسعه خراسان شمالی دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سهم اعتبارات عمرانی استان در سالهای گذشته تصریح کرد: در سنوات گذشته سهم استان از اعتبارات عمرانی کشور تنها یک درصد بود که خوشبختانه در سال 93، این رقم به شش درصد افزایش یافت.

پرویزی یاد آور شد: افزایش این رقم در سال گذشته نسبت به استانهای همطراز نیز از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با تاکید بر اهتمام دولت برای توسعه خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با سفر رئیس جمهوری و اعضای هئیت دولت در سال جاری به این استان، آهنگ توسعه استان از شتاب بیشتری برخوردار شود.

کد خبر 2531113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha