۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۹

پرویزی:

تامین به موقع منابع مالی برای ستاد مدیریت بحران ضروری است

تامین به موقع منابع مالی برای ستاد مدیریت بحران ضروری است

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی بر لزوم تامین به موقع منابع مالی ستاد مدیریت بحران در راستای پیشگیری از حوادث تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر پرویزی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی افزود: توجه به تامین به موقع منابع مالی برای این ستاد به پیشگیری و حل به موقع مشکلات کمک بزرگی می کند.

وی اظهار داشت: تهیه امکانات، تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده از ضروریات است و ستاد مدیریت بحران برای این مهم نیاز به حمایت و مساعدت دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه به دلیل وجود این مشکلات وزیر کشور از معاون اول رئیس جمهوری خواسته است تا به رفع این مشکل کمک کنند، افزود: در قانون برنامه و بودجه پنج درصد منابع عمومی دولت به منظور پیشگیری پیش بینی شده و امیدوارم که با اجرایی شدن این قانون، مشکلات این بخش تا حدودی رفع شود.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی که از استانهای تازه تاسیس و زلزله خیز کشور به شمار می آید در صورت بروز حوادثی چون زلزله و سیل آمادگی کامل را برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده ندارد.

پرویزی خواستار ورود رسانه های گروهی برای رفع مسایل و مشکلات ستاد مدیریت بحران شد و گفت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در استان باید تامین شود.

استاندار خراسان شمالی وقوع مکرر زلزله در شهرها و بخش های این استان و همچنین وقوع سیلاب های مخرب را مورد اشاره قرارداد و گفت: ثبت دهها زلزله بالای 3.5 ریشتر و وقوع سیلاب با خسارت های فراوان می طلبد تا اقدامات جدی و ضروری برای تامین تجهیزات مقابله با حوادث احتمالی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن 8 شهرستان و جمعیتی بالغ بر 867 هزار نفر، برروی کمربند زلزله قرار دارد و جزو 10 استان حادثه خیز کشور به شمار می رود.

کد خبر 2388172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha