۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷

پرویزی:

شهرداریهای خراسان شمالی درواگذاری زمین به ادارات بذل و بخشش نکنند

شهرداریهای خراسان شمالی درواگذاری زمین به ادارات بذل و بخشش نکنند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداری های استان باید در واگذاری زمین به ادارات و دستگاه های اجرایی، قیمت روز زمین را محاسبه کرده و از جیب مردم بذل و بخشش نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح سه شنبه در دوره آموزشی قوانین و مقررات شهرسازی و معماری ویژه اعضای شوراهای اسلامی خراسان شمالی، با تأکید بر انجام مطالعات علمی و اصولی برای اجرای طرح های تفصیلی در شهرها، اظهار کرد: طرح های تفصیلی شهری کمیسیون ماده پنج باید به گونه ای اجرا شود که مشکلات مردم را کاهش دهد که به برای دست یابی به این هدف می بایست پیش از اجرای این طرح ها، مطالعات علمی مناسبت در مورد آنها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران علاوه بر تصویب طرح های تفصیلی، برای اصلاح و بهبود طرح ها، قوانین و مقررات این حوزه به منظور انعطاف بخشی در تصمیم گیری ها نیز وظیفه دارد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس استانداری نیز تنها با آن دسته از طرح هایی که بر مبنای مسائل فنی و اقتصادی و مطالعات علمی دقیق تدوین شده باشند موافق بوده و آنها را تأیید می کند.

پرویزی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان خواست تا در مسیر اجرای قوانین و کمیسیون ماده پنج حرکت کرده و پس از تأیید نهایی طرح، دخل و تصرف و تغییرات دیگری را در طرح های مزبور اعمال نکنند.

به گفته وی تصمیم های گرفته شده از سوی کمیسیون ماده پنج برای کل شهر تعمیم داده می شود تا از این طریق تحرک و پویایی در حوزه شهرسازی افزایش یابد.

پرویزی تصریح کرد: لازم است اعضای شوراهای اسلامی مصوبات قابل اجرا را نهایی کرده و مسیر قانونی موجود را با کمترین چالش و با سرعت بیشتر طی کنند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به روند واگذاری زمین به دستگاه های اجرایی و ادارات از سوی شهرداری ها، افزود: هر دستگاه اجرایی که متقاضی دریافت زمین از شهرداری است باید قیمت زمین را به روز پرداخت کند و شهرداری ها نیز می بایست در این زمینه دقت داشته باشند.

پرویزی اضافه کرد: تمام اموال شهرداری ها متعلق به مردم همان شهر بوده و به همین دلیل نیز شهرداری ها نباید از جیب مردم برای دستگاه های دیگر بذل و بخشش کنند.

وی همچنین با اشاره به اختصاص اعتباراتی به شهرداری های استان در سال جاری از ردیف های اعتباری مختلف، اظهار امیدواری کرد که تخصیص این اعتبارات روند توسعه در شهرهای استان را سرعت بخشد.

استاندار خراسان شمالی در پایان گفت: امید می رود با تصویب لایحه وظایف شوراها در مجلس شورای اسلامی، فضای بهتری برای مدیریت خدمات شهری ایجاد شود.

 

کد خبر 2578931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha