۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

پرويزی مطرح کرد:

افزایش کمی و تعدد مراکز آموزش عالی کافی است/ لزوم کیفی سازی دانشگاه ها

افزایش کمی و تعدد مراکز آموزش عالی کافی است/ لزوم کیفی سازی دانشگاه ها

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با انتقاد از افزایش کمی و تعدد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان و کشور اظهار کرد: باید به جای افزایش کمی به فکر کیفی سازی دانشگاه ها باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی پیش از ظهر یکشنبه همزمان با شانزدهم آذر، روز دانشجو در دیدار با دانشجویان دانشگاه دولتی بجنورد، اظهار کرد: بالا بردن سطح آگاهی، علوم و فنون به توسعه كشور و استان كمك می كند.

وی افزود: در حال حاضر مشكلات زیادی در فضای دانشگاهی استان وجود دارد كه در تلاش هستیم این مشکلات به حداقل ممكن برسد.

پرویزی گفت: قشر دانشجو نیازها و مشكلات زیادی دارد كه باید مسئولین به آنها توجه داشته باشند و برای كاهش و رفع مشكلات آنان اقدامات اصولی انجام دهند.

وی در ادامه با بیان این که از وضعیت آموزش در دانشگاه های خراسان شمالی ناراضی هستم، اضافه کرد: متأسفانه در بین دانشگاه ها رقابت ناسالمی برای تعدد مراکز آموزش عالی ایجاد شده که این مسئله نادرست و آسیب زا است.

پرویزی با بیان این که این امر بیشتر در مورد دانشگاه پیام نور صادق است، اظهار داشت: افزایش کمی و تلاش برای بیشتر شدن تعداد مراکز آموزش عالی تا حد زیای ریشه در فشارهای سیاسی دارد در حالی که می بایست به دنبال ارتقای کیفی دانشگاه ها باشیم.

وی افزود: برای بهبود وضعیت تحصیل و آموزش در کشور باید به جای ایجاد و افزایش شمار دانشگاه ها، دانشکده ها و پژوهشکده ها به دنبال کیفی سازی باشیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی همچنین اشتغال، ازدواج و بیكاری را از جمله مشكلات مهم نسل جوان و دانشجویان اعلام كرد و اظهار داشت: با ورود بخش خصوصی به این حوزه تا حدودی از مشكلات كاسته خواهد شد.

وی افزود: با سرمایه گذاری می توان مشكل اشتغال جوانان را رفع كرد و دغدغه افراد در این حوزه را كاهش داد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت یازدهم گفت: با اقدامات این دولت در حال حاضر شاهد كاهش تورم از ۴۴ درصد به كمتر از ۲۰ درصد هستیم.

وی افزود: بخشی از این کنترل امور در کشور مربوط به عدم دست اندازی در خزانه كشور بوده و ریاست جمهوری نیز خط قرمز خود را چاپ اسكناس اعلام كرده است.

 پرویزی با اشاره به اعتبارات استانی در سال جاری نیز اظهار داشت: امسال بیش از ۸۵ درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته است.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان از محل سفر مقام معظم رهبری طی هشت ماه امسال جذب شده و امید می رود تا پایان سال این میزان اعتبار به طور ۱۰۰ درصدی تخصیص یابد.

کد خبر 2437798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha