۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۳۴

پرویزی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از صنایع داخلی است

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از صنایع داخلی است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی با سالم سازی محیط اداری و حمایت از صنایع داخلی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: باید از صنایع داخلی استان حمایت و ادارات حراست خرید هرنوع کالا در استان را کنترل کنند.

وی اظهار داشت: باید امکانات مورد نیاز دستگاههای اجرایی از کارخانه های داخل استان خریداری و تنها در صورت نبودن کالای مورد نظر در محدوده استان، ملزومات مورد نیاز از سایر استان ها خریداری شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: متاسفانه عده ای از دلالان کارشان واردات کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود و تا زمانی که از این اقدام دلالان جلوگیری نشود تولید در کشور توسعه نخواهد یافت.

پرویزی در ادامه همچنین از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها و شهرداری های استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اعتبار اختصاص یافته به شهرداری ها، تاکنون در استان بی سابقه بوده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین توجه مدیران استان را به حاشیه شهرها و روستاها  مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حوزه بودجه و برنامه ریزی استانداری در سال ۹۴ پروژه های شهرداری ها را بررسی و منابع مالی را نیز به سمت حاشیه شهرها و روستاها هدایت کند.

وی افزود: خراسان شمالی در بسیاری از حوزه ها جزو چهار استان برتر کشور است به طوری که در سال گذشته نیز این استان در جذب اعتبارات عمرانی در بین سایر استان های کشور رتبه نخست را کسب کرد.

امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه با تاکید بر گسترش حوزه علمیه در استان گفت: گسترش حوزه علمیه در خراسان شمالی از ضرورت های استان به شمار می رود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: متاسفانه برای گسترش حوزه علمیه در خراسان شمالی در پیچ و خم تامین زمین قرار داریم، اما ضرورت دارد مسئولین و مدیران استان برای تامین زمین شتاب بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر حذف قوانین دست و پا گیر اظهار داشت: مدیران استان باید نسبت به امور مربوط به نماز جمعه و حوزه علمیه همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به شعارسال نیز اظهار داشت: مدیران همدلی و همزبانی بین خود را تقویت کرده و طوری عمل کنند که مردم آنان را الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: نباید تنها به مطرح کردن شعار سال بسنده کنیم، چرا که شعاردادن آسان است اما با عمل کردن است که می توان به اهداف مهم آن دست یافت.

 

کد خبر 2567217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha