۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹

همزمان با هفته دولت؛

۳۸۰ پروژه در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

۳۸۰ پروژه در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۳۸۰ پروژه عمرانی و خدماتی در این استان همزما با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اكبر پرویزی ظهر یكشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: توسعه خراسان شمالی تنها با اقدامات فیزیكی انجام نمی شود بلكه با توجه بیشتر به رسانه ها و کمک به آنها می توانیم به توسعه بیشتر دست یابیم.

وی با اشاره به اینكه هفته دولت بهترین فرصت برای معرفی خدمات دولت به مردم است، افزود: در این هفته ۳۸۰ پروژه در شهرستان های مختلف استان با اعتباری بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

پرویزی تصریح كرد: هفته دولت امسال با هفته دولت سال گذشته از لحاظ مالی تفاوت هایی دارد كه باید آنها را از هم تفكیك كرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان افزود: در این سفر حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمومی و دستگاهی به خراسان شمالی اختصاص یافت که بخش عمده ای از این اعتبارات در حوزه راه، بیمارستان، آبرسانی به روستاها و ... است.

وی با اشاره به برخی پروژه های قابل افتتاح در استان همزمان با هفته دولت افزود: بهره برداری از ۱۰مدرسه، گازرسانی به ۳۶ روستای استان، افتتاح آسفالت ۷۰ كیلومتر راه روستایی، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی، برق رسانی ۱۱ روستا و چهار شهرك روستایی در خراسان شمالی و... از جمله این طرح ها است.

پرویزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه در حوزه حوادث طبیعی همچون سیل طی ماه گذشته خراسان شمالی خسارات بسیاری دیده است، گفت: گاهی اوقات خسارات ناشی از سیل تاحدی زیاد است كه اعتبارات موجود پاسخگوی جبران خسارات نیست.

وی افزود: مناطقی كه سیل زده می شوند برای جبران خسارت نیازمند منابع هستند كه سازمان مدیریت بحران باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی تاكید كرد: اعتبارات بخش پیشگیری باید زودتر از موقع و وقوع حادثه در اختیار استانها قرار بگیرد نه آن که منابع زمانی كه مراتع و جنگل ها آسیب می بینند تخصیص داده شود.

وی گفت: اگر اعتبارات پیشگیری به موقع در اختیار استانها قرار بگیرد می توان طرح های پیشگیری از وقوع سیل را اجرا كرد.

به گفته این مقام مسئول برای اجرای طرح پیشگیری از وقوع سیل در سه شهر خراسان شمالی در خواست اعتبار شده اما تاكنون نتیجه ای حاصل نشده است.

استاندار خراسان شمالی همچنین در ادامه با اشاره به تخلفات برخی از دهیاری ها گفت: حتی اگر در یك دهیاری ابهامی وجود داشته و دچار تخلف شوند طی یك هفته به تخلفات آنان رسیدگی و برخورد می شود.

پرویزی اظهار داشت: اجازه نمی دهیم در حوزه مالی دهیاری ها سوء استفاده صورت گیرد این در حالی است كه شورای روستاها مسئول تصویب و نظارت بر اعتبارات دهیاری ها هستند.

وی گفت: این امر مانع نظارت استانداری نمی شود و با تخلفات شوراها نیز برخورد جدی می شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه در خصوص توافقات ایران با گروه۵+۱ و اثرات آن نیز افزود: مذاكرات كنونی در سطح كلان و در حوزه نفت و پروژه های بزرگتری انجام می شود اما اگر توافق به تصویب نهایی رسیده و اجرایی شود شرایط بهتری برای كشور فراهم خواهد شد.

پرویزی با اشاره به طرح های قابل سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی گفت: افزون بر احصا و مطالعه این طرح ها، تعداد و عنوان پروژه ها نیز به تهران اعلام شده و مقرر شد تا نمایندگانی از وزرات امور خارجه و اقتصاد و دارایی با حضور در خراسان شمالی در خصوص نحوه كار و اتصال مدیران به بخش های خارجی به منظور سرمایه گذاری آموزش های لازم را ارائه دهند.

وی گفت: هم اكنون پنج طرح در خراسان شمالی امكان سرمایه گذاری خارجی داشته و در این راستا اقدامات لازم در دست اجرا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نسشت نمایشگاه مجازی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی راه اندازی شد.

کد خبر 2893275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha