۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵

پرویزی:

بهره وری در كشور از نظر اجرایی، قضایی و قانونی مشكل دارد

بهره وری در كشور از نظر اجرایی، قضایی و قانونی مشكل دارد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: موضوع ارتقای بهره وری در بخش های مختلف به طور كلی از نظر اجرایی، قضایی و قانون گذاری در كشور با چالش مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اكبر پرویزی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی كه با حضور رویا طباطبایی یزدی، رییس سازمان ملی بهره وری، ژاله فرامرزیان، مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش های وزارت کشور و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با اشاره به چالش های موجود در برابر ارتقای بهره وری در كشور و استان، اظهار كرد: بهره وری در حوزه اجرایی، قضایی و قانون گذاری با چالش مواجه است.

وی با بیان این كه ارتقای بهره وری نباید تنها به تعدیل، افزایش یا كاهش نیروی انسانی و با افزایش حقوق گره زده شود، افزود: مشكل بهره وری پایین در كشور، مشكلی ساختاری و اساسی بوده و برای رفع آن می بایست اقدامی همه جانبه، اساسی و زیربنایی انجام داد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی گفت: در زمینه ارتقای بهره وری در بخش های مختلف كشور، چندین پیشنهاد در دولت مطرح شده كه با اجرای آنها بهره وری تا حدی افزایش می یابد كه هماهنگی و انسجام بیشتر بین دستگاه های اجرایی از جمله این پیشنهادات است.

جلسه شورای اداری خراسان شمالی

پرویزی اظهار داشت: واگذاری بخشی از امورات وزارتخانه به استانها نیز نقش مهمی در افزایش بهره وری ایفا می كند چرا كه در حال حاضر برخی از مسائل جزئی نیز از اختیار استان ها خارج شده و می بایست در وزارت خانه ها تصمیم گیری شود.

وی گفت: به عنوان نمونه موضوع واگذاری زمین به دستگاه های اجرایی و تغییر كاربری اراضی كه اختیار آن از دست استان ها خارج شده، در حال حاضر اجرای پروژه عمرانی را با مشكل مواجه كرده است.

استاندار خراسان شمالی اضافه كرد: همچنین وجود قوانین و بخشنامه های موازی و مزاحم، مشكلات اساسی در برابر ارتقای بهره وری ایجاد كرده كه در این زمینه نیز می بایست اصلاح قوانین به صورت جدی صورت گیرد.

پرویزی سلب برخی اختیارات از استان ها و واگذاری آنها به وزارت خانه ها را ناشی از مدیریت و اقدام نادرست در سال های گذشته دانست و افزود: زمانی كه استان ها اختیارات بیشتری داشتند، مدیران استانی از این اختیارات به صورت ناصحیح استفاده كرده و پروژه های عمرانی متعددی را بدون تأمین اعتبار كلنگ زنی كردند.

جلسه شورای اداری خراسان شمالی

وی گفت: در حال حاضر پروژه های عمرانی كه از دولت گذاشته بر روی دوش دولت تدبیر و امید گذاشته شده به دلیل كمبود بودجه به چالشی بزرگ برای دولت تبدیل شده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح كرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید هیچ پروژه جدیدی در كشور بدون گرفتن كمیسیون ماده ۲۱۵ كلنگ زنی نمی شود.

وی همچنین در پایان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی، با بیان این كه سفر مزبور در آینده ای نزدیك انجام می شود، افزود: مدیران استان آمادگی های لازم را داشته باشند تا بتوانند در این سفر، طرح های مناسب و كارشناسی شده را به تصویب برسانند.

کد خبر 2586603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha