۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶

پرویزی:

۴۲ درصد پست های دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی بلاتصدی است

۴۲ درصد پست های دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی بلاتصدی است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۲ درصد از پست های سازمانی دستگاه های اجرایی این استان خالی و بلاتصدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت ساختار نیروی انسانی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی، با اشاره به خالی بودن پست های سازمانی در دستگاه های استان، اظهار کرد: بر اساس بررسی انجام شده اکنون بیش از ۴۲ درصد از پست های سازمانی دستگاه های استان بلاتصدی هستند.

وی با بیان این که در برخی از شهرستان های تازه تاسیس این استان از جمله راز و جرگلان و گرمه علاوه بر خالی بودن پست ها با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم، اضافه کرد: باید این وضعیت هر چه سریع تر ساماندهی شده تا خدمات دهی به مردم تسهیل شده و با کیفیت بهتری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی همچنین با اشاره به نیروهای قراردادی فعال در ادارات و دستگاه های استان، تصریح کرد: حجم وسیع و شمار زیاد نیروهای قراردادی فعال در تشکیلات اداری خراسان شمالی یکی از چالش های اصلی نیروی انسانی در دستگاه های استان به شمار می رود.

پرویزی خواستار ساماندهی نیروهای قراردادی در دستگاه های استان شد و افزود: باید هر چه سریع تر وضعیت نیروهای قراردادی فعال در تشکیلات اداری خراسان شمالی مشخص شود.

وی اظهار کرد: با وجود آن که خراسان شمالی دیگر استان تازه تأسیس هم محسوب نمی شود اما وضعیت زیرساخت های آن به نسبت به استان های هم سن و هم تراز در رتبه پایین تری قرار دارد.

در جلسه بررسی وضعیت ساختار نیروی انسانی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی علی جمالی قمی، رییس امور برنامه ریزی نیروی انسانی ریاست جمهوری و مسعود شکراللهی، رئیس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور حضور داشتند.

استان خراسان شمالی در نوزدهم مرداد ماه سال ۸۳ با تقسیم استان خراسان بزرگ به خراسان های سه گانه تأسیس شد.

کد خبر 2432625

برچسب‌ها