۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵

استاندار خراسان شمالی:

مدارس خشتی و گلی خراسان شمالی تا سال ۹۶ بازسازی می شوند

مدارس خشتی و گلی خراسان شمالی تا سال ۹۶ بازسازی می شوند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون ۸۰ مدرسه خشتی و گلی در استان وجود دارد، افزود: تمامی این مدارس تا پایان سال ۹۶ بازسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی، صبح چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در بجنورد، با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۸ هزار دانش آموز خراسان شمالی در هشت هزار و ۱۰۰ کلاس درس دو هزار مدرسه تحصیل می کنند، اظهار کرد: از این تعداد متأسفانه ۸۰ مدرسه خشتی و گلی هستند.

وی با تأکید بر لزوم نوسازی این مدارس در شهرستان های هشت گانه استان، اضافه کرد: تا پایان سال ۹۶ تمامی مدارس خشتی و گلی خراسان شمالی بازسازی می شوند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان در ادامه با اشاره به اینکه آینده کشور در گرو مؤفقیت دانش آموزان و تربیت صحیح آنها است، تصریح کرد: همه نهادها و دستگاه های اجرایی و حکومتی می بایست برای فراهم کردن بسترهای آموزش و پرورش و کسب علم در کشور فعالیت کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم، با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام، اظهار کرد: در این راستا معلمان و فرهنگیان نقش انسان سازی و تربیت افراد متعهد را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم امروز حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران پیام وزیر آموزش و پرورش در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید را قرائت کرد.

کد خبر 2922793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha