بجنورد- مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسكن روستایی مددجویان این نهاد در استان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: كمیته امداد خراسان شمالی براساس وظایف حمایتی خود، تامین مسكن مددجویان را به طور جدی و با اولویت در دستور كار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: رفع نیاز مسكن مددجویان در راستای سیاست های محرومیت زدایی و عدالت محوری انجام می شود.

حسین پور تصریح كرد: بهسازی و مقاوم سازی مسكن مددجویان تحت پوشش كمیته امداد با همكاری بنیاد مسكن و بانك مسكن استان انجام می شود.

وی افزود: همچنین منابع مالی جهت بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكن مددجویان از محل كمك خیرین، اعتبارات داخلی كمیته امداد خراسان شمالی و منابع دولتی تامین و هزینه می شود.

حسین پور با اشاره به اینكه یک هزار و ۴۰۰ مسكن روستایی مددجویان این نهاد نیازمند تعمیرات است، اظهار داشت: پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسكن روستایی نیز نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی افزود: همچنین دو هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان در طرح بهسازی مسكن روستایی اقساط معوقه دارند كه این نهاد در پرداخت اقساط معوقه خانواده های محروم تحت حمایت، نیز اقداماتی را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۰ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.