۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸

همزمان با ماه محرم/

طرح احسان حسيني از سوی کمیته امداد خراسان شمالي اجرا شد

طرح احسان حسيني از سوی کمیته امداد خراسان شمالي اجرا شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد خراسان شمالي گفت: همزمان با ايام محرم طرح احسان حسيني از سوي اين نهاد براي كمك به نيازمندان استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسين پور صبح پنج شنبه در جلسه طرح احسان حسینی در خراسان شمالی، با بيان اينكه توجه به نيازمندان، توجه صرف مردم و مسئولان به نذورات مردمي در محور اجراي طرح احسان حسيني از سوي كميته امداد خراسان شمالي قرار گرفته است، افزود: طرح مزبور همزمان با ماه محرم در شهرستان های مختلف خراسان شمالی آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هر چند كمك هاي مردمي در اجراي اين طرح جزئي است اما بازهم بسياري از مشكلات نيازمندان از محل تجمیع کمک های جزئی مردم رفع مي شود.

این مسئول گفت: تقويت حس نوع دوستي، تغيير نگرش افراد جامعه به اقشار ضعيف و نيازمند، كاهش فاصله هاي طبقاتي، تبيين و تقويت احسان به نيازمندان و ... از جمله اهداف اجراي اين طرح است.

حسين پور در ادامه يكي از رسالت هاي امام حسين(ع) را توجه به نيازمندان و دستگيري از آنان دانست و اظهار داشت: با اجراي اين طرح همچنين حس ايثار و فداكاري نيز در بين مردم تقويت مي شود.

به گفته وي استفاده مردم از ظرفيت معنوي ايام محرم و صفر براي كمك به اقشار نيازمند، حفظ جايگاه ارزش حسيني و ... از جمله مواردی است که در اجرای این طرح مد نظر کمیته امداد استان قرار دارد.

مديركل كميته امداد خراسان شمالي در خاتمه با اشاره به همكاري هيئت هاي مذهبي، حسينيه ها، مراكز نيكوكاري فعال در شهرستان ها، تكايا و... در اجراي اين طرح افزود: خيرين فعال در اين مراكز مي توانند كمك هاي مردمي، نذورات و ... جمع آوري شده را به دفاتر كميته امداد استان تحويل دهند تا این كمك ها به شیوه درست و اصولی در بین نيازمندان توزيع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2412816

برچسب‌ها