معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از آغاز طرح واكسيناسيون دام هاي سنگين (گاو و گوساله) عليه بيماري استراتژيك تب برفكي خبر داد .

جمال‌الدين جاويدي در گفتگو با مهر  اظهار داشت: براساس برنامه‌هاي كنترلي سازمان دامپزشكي كشور در زمينه بيماري واگير دام از جمله بيماري تب برفكي كه جزء پُر مخاطره‌ترين و زيان‌بارترين بيماري‌های ويروسي دام محسوب مي‌شود، مقرر شد كه سازمان دامپزشكي كشور از هفته دوم خرداد ماه، برنامه واكسيناسيون همگاني و سراسري تب برفكي را در جمعيت گاو، گوساله  و گاوميش اجرا کند.

معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصريح كرد: در اين راستا سازمان دامپزشكي كشور، با بسيج نيروها و امكانات خود و با استفاده از توان بيش از ۲۵۰۰ اكيپ عملياتي و نظارتي از بخش دولتي و خصوصي و بكارگيري واكسن هاي توليد داخل با Potency بالا و واكسن وارداتي اقدام به مايه كوبي حدود چهار ميليون رأس در جمعيت مذكور مي‌نمايد.

جاويدي در خصوص مدت زمان اجراي اين طرح خاطر نشان كرد: مدت زمان اجراي اين طرح ۳۰ روز كاري بوده و اميد است با مشاركت دامداران اين  امر مهم به نحو مطلوب به اجرا در آيد.

وي در پايان گفت: بديهي است كنترل اين بيماري كه موجب افت شديد توليد شير و گوشت در گله‌هاي درگير مي‌شود در افزايش توليدات دامي و شاخص توليد ناخالص ملي تاثير گذار خواهد بود. لذا همكاري كليه دامداران، تعاوني‌هاي دامي و اتحاديه‌هاي مرتبط موجب رسيدن به اهداف تعيين شده در کنترل بیماری‌های دامی می‌شود.