بانوان فعال قرآنی برگزیده در بخش بین‌الملل ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی این سازمان دیدار كردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ابتدای سخنان خود گفت: این افتخاری بزرگ برای شماست كه به عنوان اولین فعالان قرآنی در بخش بین‌المللی همایش تجلیل از بانوان قرآنی در ایران، مورد تجلیل قرار می‌گیرید.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توجه خاصی به قرآن كریم شده است و سازمان‌های بسیاری از جمله سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی و مراكز و مؤسسات مختلف فرهنگی به امور قرآنی می‌پردازند كه این فعالیت‌ها با پشتیبانی دولت صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با تأكید بر این مطلب كه هدف فقط قرائت و حفظ قرآن كریم نیست، گفت: باید بیش‌ از پیش بر ترویج و راه‌اندازی برنامه‌های قرآنی كوشش و سعی شود. باید بیش‌تر از قبل در راستای عمل به قرآن گام برداریم؛ البته حفظ و قرائت قرآن نیز امری بسیار پسندیده و قابل ارج است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی قرآن كریم وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود به حمایت‌های بسیار رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های قرآنی اشاره و اظهار كرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به طور مستقیم و غیرمستقیم و به شكل‌های مختلف، از فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌كنند و حتی هر از چند گاهی، دیدارهای خصوصی با حافظان و قاریان قرآن كریم دارند و آنها را در این جلسات تشویق و تكریم می‌كنند.

وی درباره توجه حكومت و دولت انقلاب اسلامی ایران به فعالیت‌های قرآنی گفت: تاكنون در جمهوری اسلامی ایران تعداد بسیار زیادی حافظ قرآن كریم تربیت شده و البته این تعداد طبق سفارش و تأكید رهبر معظم انقلاب رو به افزایش است.

هاشمی در ادامه با اشاره به دیدار بانوان قرآنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دیدار را توفیقی الهی و از طرف پروردگار دانست و افزود: همانطور كه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تأكید كردند؛ ما مسلمانان باید از سخنان تفرقه‌انگیز و سخنانی كه كوچك‌ترین توهینی به یكی از مذاهب اسلامی باشد، پرهیز كنیم؛ زیرا این سخنان تفرقه‌آمیز، بلندگوی استكبار جهانی و دشمنان اسلام است.

وی در ادامه ضمن یادآوری قضیه یمن و برخی اقدامات تروریستی كه به اسم اسلام در اقصی نقاط دنیا در حال وقوع است، به وضعیت أسف‌بار دنیای امروز اشاره و بیان كرد: تروریست‌ها و انسان‌های جنایتكار اكنون به اسم اسلام و با ظاهر و لفافه‌ای اسلامی، دست به جنایات بزرگی می‌زنند؛ در حالیكه هیچ كدام از اینها در حقیقت پیرو اسلام نیستند و فقط جریان‌هایی منحرف و تكفیری هستند كه هر عقیده‌ای غیر از خودشان را تكفیر و مجازات می‌كنند.

هاشمی در ادامه با اظهار مخالفت شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اینگونه تفكرات انحرافی و تكفیری، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با جریان‌های تروریستی در عالم مبارزه و مخالفت داشته و دارد و اعتقادات ما و رهبر معظم انقلاب ما همیشه مخالف با توهین به ادیان و مذاهب اسلامی است و بر لزوم وحدت هر چه بیش‌تر بین مسلمانان تأكید دارد.

بانوان قرآنی

بنا بر اعلام این خبر، ۷ تن از بانوان قرآنی از کشورهای تونس، عمان، عراق، لبنان، آذربایجان، اندونزی و پاکستان، توسط نمایندگی‌های فرهنگی ایران شناسایی و از طریق اداره‌کل بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ستاد برگزاری «همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی» معرفی شدند.

این گروه بر اساس حجم کمی و کیفی فعالیت‌ها از میان ۵۰ نفر افراد معرفی شده توسط نمایندگی‌های فرهنگی انتخاب و در همایش مذکور که با حضور نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و نیز مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، به مدت ۶ سال است که همزمان با مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم ایران در تهران برگزار می‌شود و از امسال هم برای نخستین‌بار، بخش بین‌المللی همایش با همگاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار شد.