۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸

توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه دیپلماسی قرآنی

توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه دیپلماسی قرآنی

در دیدار رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس دیوان قرآنی عراق بر اهمیت و ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه دیپلماسی قرآنی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار حجت الاسلام حسینی نیشابوری، رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس دیوان قرآنی عراق، بر اهمیت و ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه دیپلماسی قرآنی تأکید شد. این نشست در راستای بررسی ظرفیت‌های قرآنی دیوان وقف شیعی عراق برگزار شد.

حسینی نیشابوری در این دیدار به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش مسئولین قرآنی دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف تدوین تقویم مسابقات و نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآنی در دنیای اسلام و همچنین تنظیم و تعمیق ارتباطات قرآنی میان کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد."

وی افزود که این رویداد می‌تواند به تقویت تعاملات فرهنگی و دینی میان کشورهای اسلامی کمک کند.

توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه دیپلماسی قرآنی

وی همچنین به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز بین‌المللی قرآن به عنوان قرارگاه تدوین و ترویج معارف قرآنی در خارج از کشور اشاره کرد و آمادگی این مرکز برای انتقال تجربیات قرآنی جمهوری اسلامی ایران به عراق را مورد تأکید قرار داد.

رئیس دیوان قرآنی کشور عراق نیز در این نشست خواستار بهره‌گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در برگزاری همایش‌ها و مسابقات قرآنی شد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها بتواند به ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی در عراق منجر شود.

توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه دیپلماسی قرآنی

کد خبر 6194628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha