یک مقام مسئول در وزارت کار از گسترش فعالیت تعاونی ها و اتحادیه های خدمات آموزشی خبر داد و گفت: این بنگاه ها زمینه ساز ایجاد کار و اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ناطقی بیان داشت: آموزش های علمی کاربردی با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی هستند در سطح جامعه ارائه می شود.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار اظهارداشت: هدف مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

ناطقی با تاکید بر اشتغال بیش از ۱۹۲ هزار نفر در اتحادیه ها و تعاونی های خدمات آموزشی کشور، گفت: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه (صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی کاربردی کشور، ارتقای شاخص های کمی و کیفی آموزش های کاربردی در جامعه، فراهم سازی زیربنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش آموختگان دوره های نظری در حل مسائل کاربردی و زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین از جمله این اهداف است.

وی تشکیل تعاونی های علمی و کاربردی را با اهمیت برشمرد و گفت: هدف این تعاونی ها، ترویج و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی، تأمین نیازهای مشترک اقتصادی اجتماعی و فرهنگی اعضاء، توسعه مهارت ها و نیز انجام فعالیت های آموزشی و علمی و فرهنگی و همچنین در راستای اهداف و سیاست های کلی بخش آموزشی کشور و زمینه ساز ایجاد کار و اشتغال برای فارغ التحصیلان کشور است.

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: در حال حاضر، تعداد اتحادیه ها و تعاونی های خدمات آموزشی فعال و در حال بهره برداری ۱۹۲۳ تعاونی با تعداد ۲۳۰۳۹ نفر عضو و اشتغال زایی ۱۹۲۹۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند که حدود ۷ درصد از تعاونی های خدماتی را به خود اختصاص داده و از لحاظ تعداد، سومین گرایش را در تعاونی های خدماتی به خود اختصاص داده است.