بجنورد- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ۵۰ پزشک متخصص در این استان جذب شدند.

ابراهیم گلمکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اهميت بهداشت، درمان و سلامت مردم، دولت تدبير و اميد اين موضوع را از اولويت هاي اصلی خود قرار داده و تاكنون نيز در این زمینه اقدامات موثري انجام داده است.

وي با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت نیز در همین راستا بود، اضافه کرد: با اجراي طرح تحول نظام سلامت در کشور، دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نیز در بخش بهداشت و درمان گام هاي خوبي برداشته است.

گلمکانی با بیان این که در این طرح دانشگاه علوم پزشکی استان رويكرد افزايش ارائه خدمات در قالب بسته هاي اين طرح را اولويت كاري خود مي داند، افزود: تمام تلاش مسئولان و متولیان این حوزه افزايش و ارتقاي سطح كيفي خدمات بهداشتي و درماني در خراسان شمالی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با افزایش خدمات و بسته های حمایتی در قالب طرح تحول نظام سلامت، اهداف مورد نظر تحقق و زمينه رضايتمندي جامعه هدف نيز فراهم شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني خراسان شمالي در ادامه گفت: سال گذشته در قالب این طرح بيشترين جذب پزشك متخصص در بين استان هاي كشور، مربوط به خراسان شمالي بود.

وی با اعلام جذب ۵۰ پزشك متخصص در استان طي سال گذشته گفت: با جذب اين تعداد نيرو، خراسان شمالي در بين ۳۱ استان کشور، بيشترين جذب پزشك مختصص را داشته است.

گلمكاني همچنین با اشاره به نبود مركز جراحي اطفال و متخصص مغز و اعصاب اطفال در استان اظهار داشت: جذب نيروی متخصص در رشته های باقی مانده يكي از اولويت هاي اصلي و مهم دانشگاه علوم پزشكي استان است.

وي در خاتمه تکمیل و راه اندازي بيمارستان ۳۲۰ تختخوابي بجنورد را يكي دیگر از دغدغه هاي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي عنوان كرد و گفت: بعد از راه اندازي اين بيمارستان، نسبت به راه اندازي بخش جراحي قلب در بيمارستان مزبور اقدام مي شود تا این خدمت مهم نیز به مردم استان ارائه شود.