بجنورد- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان شمالی گفت: چهارمین پاتوق فیلم حوزه هنری خراسان شمالی با اکران «راشامون» و با حضور علاقمندان به فیلم سازی در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، رضا خدادادی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴ پاتوق فیلم در حوزه هنری استان با همکاري انجمن سينماي جوانان تشکيل شده که مبنای برگزاری آن اکران فیلم های سینمایی کوتاه ایران و جهان بوده است.

رضا خدادادی با اشاره به استقبال خوب مردم از این پاتوق ها اظهار داشت : در این پاتوق ها فیلم های تولیدی استان نیز اکران که ورود عموم به این پاتوق ها آزاد است.

وی هدف از برگزاری این پاتوق ها را ارتقای سطح فیلم بینی و فیلم سازی هنرجویان و علاقمندان به هنر فیلم سازی و آمادگي جهت تولید کارهای کوتاه عنوان کرد.

امیر بیاتی تهیه کننده وکارگردانان صدا و سیما که هدايت اين پاتوق‌ها را برعهده دارد نیز در ادامه گفت: در چهارمین پاتوق فیلم، «راشامون» ساخته کوروسابا محصول ۱۹۵۰ ژاپن با حضور هنرمندان و علاقمندان عرصه فیلم مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه فیلم های ژاپن از لحاظ محتوا به فیلم های ایران نزدیک است اکران این فیلم در برنامه قرار گرفت تا فیلم سازان جوان با نشانه‌ها، سمبل‌ها و فیلم‌های کشورهای مختلف آشنا شوند.

وی افزود : هنرمندان و هنرجویان با حضور در این پاتوق‌ها می‌توانند خوراک فکری خود را با دیدن فیلم‌های قدرتمند تامین کنند.

گفتنی است: پاتوق فیلم روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن اجتماعات حوزه هنری حراسان شمالی برگزار می‌شود.