قم - دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای جهان اسلام با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون که عصر پنج‌شنبه در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شده، شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف از جمله روسیه، ترکیه، عمان، لبنان، عراق، مغرب، اندونزی، مصر، تونس و... حضور دارند.

موضوع این کنفرانس رابطه اخلاق و قانون با نگاه فقهی و حقوقی است که به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

قرار است در این کنفرانس چند پنل تخصصی با حضور اندیشمندانی از کشورهای جهان اسلام برگزار شود و این کنفرانس شامگاه جمعه با سخنرانی شخصیت‌های حوزوی و کشوری به کار خود پایان می‌دهد.

به گفته حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، شکل دادن به ادبیاتی علمی و نیرومند در این زمینه به راه انداختن حرکتی علمی در زمینه «اخلاق حقوقی» در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و بسترسازی برای امکان ارائه طرح‌هایی در راستای تقنین اخلاق و پیشنهاد آن به مجلس شورای اسلامی و ایفای نقش تأثیرگذار در مطالعات همچنان دست نخورده تقنین بر پایه اخلاق در جهان اسلام اهداف اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دهند.