۷ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۳۷

آیت‌الله حسینی بوشهری:

اخلاق نیاز جدی امروز جامعه است/ همه نیازمند فقه و قانون هستند

اخلاق نیاز جدی امروز جامعه است/ همه نیازمند فقه و قانون هستند

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور، اخلاق را نیاز جدی جوامع دانست و تأکید کرد: اگر اخلاق در جامعه ما حاکم بود این همه مسائلی که شاهد هستیم اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز تحقیقات اسلامی مرتبط با مجلس شورای اسلامی است، امیدواریم قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد با نگاه رابطه اخلاق و قانون باشد.

وی اضافه کرد: توجه به فقه و قانون نه تنها مورد نیاز جامعه ماست، بلکه همه جوامع اسلامی به این مهم نیاز دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با ابراز خرسندی از حضور شخصیت‌ها و کارشناسانی از کشورهای مختلف در دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون اظهار کرد: امیدوارم تبادل نظر کارشناسان فقهی شیعیان و برادران اهل سنت خروجی خوبی داشته باشد که همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، مسئله اخلاق را نیاز جدی جوامع دانست و تأکید کرد: اگر اخلاق در جامعه ما حاکم بود این گونه مسائلی که شاهد هستیم اتفاق نمی‌افتاد.

این عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: در الفاظ، همه سخن از اخلاق مطرح می‌کنند ولی در عمل آنچه اتفاق می‌افتد مخالف با جلوه‌های اخلاقی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اگر گفتار و رفتار ما به سمت اخلاق گرایی در جامعه دینی باشد ما می‌توانیم شاهد مدینه فاضله در عصر خودمان باشیم.

کد خبر 2762951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha