۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۹

صدیق یوسف ابوعقله:

تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها حرکت ضداخلاقی اسرائیل است

تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها حرکت ضداخلاقی اسرائیل است

قم - نماینده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی یک اقدام غیر اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیق یوسف ابوعقله غروب پنجشنبه در افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون که در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، قانون را اصول رسمی کلی سازمان دهنده روابط بین آحاد بشریت ذکر کرد و افزود: اگر اخلاق را داوری رفتار در جامعه فرض کنیم و قانون سازمان دهنده روابط در میان جامعه باشد، برخی‌ها از وجود تناقض بین این دو می‌گویند.

نماینده اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با بیان اینکه اخلاق و قانون در یکدیگر تنیده شده‌اند، اظهار کرد: قانون و اخلاق، رفتار را تنظیم می‌کنند.

صدیق یوسف ابوعقله معتقد است که اخلاق ستوده برای پیکره جامعه، زیربنایی است و الگوهای والا در اهداف و مقاصد اخلاقی می‌باشد.

وی تاکید کرد: اخلاق عنوان شعار ملت‌ها است و کلیه ادیان، مردم را به آن دعوت کردند. قانون را مبنای قراردادن اخلاق و اخلاق را مطلب ثانوی قراردادن کاری غلط است.

وی با بیان اینکه دفاع از اصول مهم‌تر از پایبندی به آن است، به برخی اقدامات گناه‌آلود که مغایر با قانون و اخلاق است اشاره کرد و گفت: رژیم صهیوینستی اقدام به تخریب خانه‌های فلسطینیان می‌کند که کاری غیراخلاقی است و این رژیم قانون را بر اخلاق ترجیح داده است.

صدیق یوسف ابوعقله تاکید کرد: آنچه که از سوی خداوند آمده همچنان به عنوان پایه و اساس روابط باقی می‌ماند و ما به عنوان مسلمان، بالاترین اخلاق را در نزد پیامبر گرامی اسلام یافته‌ایم، چون خداوند ایشان را به بهترین شکل پرورش داده است.

کد خبر 2762937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha