قم - نماینده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی یک اقدام غیر اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیق یوسف ابوعقله غروب پنجشنبه در افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون که در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، قانون را اصول رسمی کلی سازمان دهنده روابط بین آحاد بشریت ذکر کرد و افزود: اگر اخلاق را داوری رفتار در جامعه فرض کنیم و قانون سازمان دهنده روابط در میان جامعه باشد، برخی‌ها از وجود تناقض بین این دو می‌گویند.

نماینده اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با بیان اینکه اخلاق و قانون در یکدیگر تنیده شده‌اند، اظهار کرد: قانون و اخلاق، رفتار را تنظیم می‌کنند.

صدیق یوسف ابوعقله معتقد است که اخلاق ستوده برای پیکره جامعه، زیربنایی است و الگوهای والا در اهداف و مقاصد اخلاقی می‌باشد.

وی تاکید کرد: اخلاق عنوان شعار ملت‌ها است و کلیه ادیان، مردم را به آن دعوت کردند. قانون را مبنای قراردادن اخلاق و اخلاق را مطلب ثانوی قراردادن کاری غلط است.

وی با بیان اینکه دفاع از اصول مهم‌تر از پایبندی به آن است، به برخی اقدامات گناه‌آلود که مغایر با قانون و اخلاق است اشاره کرد و گفت: رژیم صهیوینستی اقدام به تخریب خانه‌های فلسطینیان می‌کند که کاری غیراخلاقی است و این رژیم قانون را بر اخلاق ترجیح داده است.

صدیق یوسف ابوعقله تاکید کرد: آنچه که از سوی خداوند آمده همچنان به عنوان پایه و اساس روابط باقی می‌ماند و ما به عنوان مسلمان، بالاترین اخلاق را در نزد پیامبر گرامی اسلام یافته‌ایم، چون خداوند ایشان را به بهترین شکل پرورش داده است.