رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارك علم و فناوری خراسان شمالی تاكنون زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از جوانان این استان را فراهم كرده است.

علی اصغر پیله ور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری پارك های علم و فناوری بستر مهم شكوفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با تاكيد بر اينكه يكی از دغدغه های مهم و اصلي پارك علم و فناوری خراسان شمالي بحث اشتغال است، اظهار داشت: امروز جوانان با حضور موثر خود در جایگاههای مختلف علمی كشور نقش آفرینی می کنند و از این جهت ایجاد اشتغال، مهم ترین خدمت به جوانان محسوب می شود.

پیله ور اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به جای استفاده و متكی شدن به منابع زیر زمینی، از منابع رو زمینی كه همان توجه به علم، اختراع و ... است استفاده کنیم.

وی گفت: پارك علم و فناوری خراسان شمالی تاكنون موفق به ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر از جوانان این استان شده است.

این مقام مسئول در مورد وضعیت پارك علم و فناوری خراسان شمالی اظهار داشت: این استان از آخرین استان هایی بود كه پارك و علم و فناوری در آن تاسیس شد و اكنون نیز با تلاشهای انجام شده در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است.

این مقام مسئول ایجاد اشتغال برای جوانان، كمك به صنایع پتروشیمی، غذایی و ... را از  مهمترین اقدامات پارك علم و فناوری خراسان شمالی در چند سال اخیر عنوان كرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ شركت دانش بنیان و غیر بنیان در استان گفت: در حال حاضر پارك علم و فناوری خراسان شمالی از سوی وزرات علوم به عنوان مرجع فناوری به آسیای میانه معرفی شده است.

رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی در خصوص برنامه های این پارك در سال جاری افزود: انجام عملیات ساختمان پارك علم و فناوری استان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، كمك به بخش های اقتصاد استان، رفع بخشی از نیازهای خراسان شمالی در زمینه های مختلف و ... از جمله برنامه های سالجاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر دوماه قبل خود به خراسان شمالی از ۶ طرح شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در خراسان شمالی رونمایی کرد.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر دارد.