قم - استاندار قم با بیان اینکه مسئولان باید بیشترین همکاری را با کارآفرینان داشته باشند، گفت: با رویکرد علمی، دانش بنیان و با همدلی و همزبانی می‌توان بحث کار و کار آفرینی را رونق بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش صبح یکشنبه در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان قم که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: نگاه ما به صنعت و تولید همان نگاهی است که کارآفرینان دارند.

وی گفت: در آمایش استان این موضوع مطرح و بحث شده است که آیا استان قم از جهات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی می‌تواند محور و اصل قرار بگیرد یا فقط در حوزه فرهنگی، علمی و دینی باشد.

استاندار قم با بیان اینکه قم از لحاظ استراتژیک دارای موقعیت کم نظیر و بی نظیری در کشور است، افزود: شاهراه مواصلاتی چندین استان کشور و نزدیکی با استان تهران پتانسیل خوبی برای قم است.

وی ادامه داد: بسیاری از مراکز مهم علمی و دینی از جمله مراکز مهم نظامی، دفاعی و هسته‌ای مانند سایت هسته‌ای فردو در این استان قرار دارد.

حجت الاسلام صالحی منش به مراکز مهم علمی و دانشگاهی و نیز حوزه علمیه غنی در قم اشاره کرد و تصریح کرد: در حوزه علمیه قم ده‌ها هزار طلبه ایرانی و خارجی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید امروز کار آفرینی باید به سمت دانش نرم افزاری پیش برود، گفت: باید با رویکردی علمی، دانش بنیان و با توجه به اقتصاد مقاومتی و همدلی و همزبانی بحث کار و کار آفرینی را رونق بخشیم.

استاندار قم با اشاره به شعار امسال مبنی بر همدلی و همزبانی؛ دولت و ملت، عنوان کرد: در کار آفرینی به این موضوع باید توجه شود و این رابطه نیز باید دو سویه باشد.

وی افزود: همان گونه که افرادی در بحث کار آفرینی و ایجاد اشتغال و رونق صنعت و تولید تلاش می‌کنند و گاهی تمام زندگی خود را در این راه هزینه می‌کنند لذا دولت و مسؤلان هم باید کمال همدلی و همکاری را با آنان انجام دهند و تنها شعار کافی نیست.

در پایان این مراسم از ۱۰ کار آفرین برتر استان تجلیل شد.