۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حرمت کارگر و کار آفرین در جامعه حفظ شود

حرمت کارگر و کار آفرین در جامعه حفظ شود

قم - قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید حرمت کارگر و کار آفرین در جامعه حفظ شود، گفت: زمانی که کار آفرین احساس امنیت کند و حرمتش حفظ شود می‌تواند اقتصاد جامعه را به جلو ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی حسینی قبل از ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از کار آفرینان برتر استان قم که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و با حضور مسؤلان استانی و تشکل‌های کارگری و کار آفرینی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کار آفرینی به لحاظ فرهنگی و ارزش‌های دینی ما بسیار دارای اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه در دین و فرهنگ ما کار و کار آفرینی بسیار مهم خوانده شده است، گفت: بوسیدن دست کارگر توسط رسول خدا بیانگر مهم بودن این موضوع و نیز کسب روزی حلال است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل افزود: در فرهنگ ایرانی ما توجه به کار و کارآفرینی دارای سابقه طولانی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تمدن‌های جهان در کنار منابع آبی تشکیل شده‌اند، تصریح کرد: در کشور ما شهرهایی مانند قم وجود دارند که در جایی شکل گرفته‌اند که منابع آبی بسیار کم بوده است و مردم با سختی آب را از زمین بیرون می‌آوردند که این خود نمونه‌ای از کار آفرینی است.

ایده و خلاقیت و کارآفرینی یک ارزش انسانی است

حسینی گفت: کار آفرینی یعنی خلق ثروت از دانش، ایده و خلاقیت و کارآفرینی یک ارزش انسانی است که می‌تواند جامعه را به سعادت برساند و موجب موفقیت هر ملتی شود.

وی تصریح کرد: گسترش سیستم آموزش عالی بسیار خوب و پسندیده است اما باید در این سیستم تجدید نظر شود و باید بتواند انسان‌های توانمند، خلاق و کار آفرین را پرورش و تحویل جامعه دهد.

قائم مقام وزیر کار با اشاره به اینکه کار آفرینی با همه امور انسانی در ارتباط است، گفت: در پیام‌هایی که هر ساله مقام معظم رهبری بیان می‌کنند نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید حرمت کارگر و کارآفرین در جامعه حفظ شود، ادامه داد: زمانی که کارآفرین احساس امنیت کند و حرمتش حفظ شود می‌تواند اقتصاد جامعه را رو به جلو پیش ببرد.

حسینی گفت: باید به تولید داخلی اهمیت داد و این نهضت افزایش کیفیت در تولید را که به راه افتاده ادامه داد تا کالای ایرانی با افتخار بتواند در بازارهای جهانی به فروش برسد.

وی با بیان اینکه باید زمینه را برای ارتقای کار آفرینی ایجاد کرد، اظهار داشت: توجه به تحریم ها ضروری است اما نباید موجب شود تولید داخلی آسیب ببیند.  

کد خبر 2764916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha