بجنورد - معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امدادخراسان شمالی گفت: با توزیع ۱۰۰ هزار کیسه در قالب اجرای این طرح، جمع آوری بیش از ۹ میلیارد ریال کمک های مردمی برای ایام ماه مبارک رمضان پیش بینی می‌شود.

برات سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: كمیته امداد خراسان شمالی همه ساله در راستای رفع نیاز محرومان و مددجویان تحت پوشش در ایام و مناسبت های مختلف طرح های متنوعی را به مرحله اجرا می گذارد که طرح همیان مولا یکی از این طرح ها محسوب می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ایام ماه مبارك رمضان اظهار داشت: در این طرح با توزیع كیسه هایی در ایام ماه شعبان از مردم خیر و نوعدوست استان كمك هایی در قالب كالاهای اساسی، پوشاك و ... به منظور کمک به نیازمندان جمع آوری می شود.

سلیمی هدف از اجری این طرح را ترویج سیره علوی در سطح جامعه عنوان كرد و گفت: خوشبختانه مردم خیر خراسان شمالی همه ساله از این طرح استقبال خوبی دارند.

وی تصریح كرد: سال گذشته پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال كمك در قالب طرح همیان مولا در استان جمع آوری شد كه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود که این میزان امسال به ۹ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال برسد.

معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد خراسان شمالی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از اولویت های كاری این نهاد حمایتی است كه امیدواریم خیرین و نیكوكاران، كمیته امداد را در راستای تحقق این امر بیش از پیش همراهی كنند.

وی همچنین افزود: اجرای طرح محسنین، اجرای طرح مفتاح الجنة، توزیع جیره خشك و غذای گرم بین مددجویان و نیازمندان از دیگر برنامه های این نهاد برای کمک به مددجویان در ایام ماه مبارك رمضان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.