مدیر موسسه رهافیلم از آماده سازی هفت عنوان دیگر از کتاب‌های صوتی مجموعه «قصه‌هایی برای خواب کودکان» خبر داد.

مانی هاشمیان مدیر موسسه موسسه فرهنگ و هنر رهافيلم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پیش تر کتاب صوتی «بابالنگ دراز» را با گویندگی زهره شکوفنده که دوبلور شخصیت اصلی این داستان در کارتون تلویزیونی آن بود، تولید کردیم و پس از آن، تولید کتاب‌های صوتی مجموعه‌ای تحت عنوان «قصه‌هایی برای خواب کودکان» را در دستور کار قرار دادیم. از اين مجموعه تا كنون پنج جلد با نام های «فروردين»، «ارديبهشت»، «خرداد»، «تير» و «مرداد» منتشر شده، که هركدام حاوی ۳۱ قصه هستند و كودك مخاطب می‌تواند هر شب با يك قصه پا به دنيای خيال گذاشته و به خواب رود.

وی افزود: تاليف، ترجمه و بازنویسی قصه‌ها را موسسه پژوهشی كودكان دنيا بر عهده داشته ‌است كه به گفته ناصر يوسفی مدير موسسه، با توجه به ارزش‌های زندگی و فرهنگ صلح، برای كودكان خردسال، طی ۵ سال كار گروهی تدوين شده است به نحوی كه با آرامش و بدون هيجان، برای خواب كودك مناسب باشد.  قصه‌گوی اين كتب گويا ژيلا اشكان از صداپيشگان صدا و سيماست كه با اجرایی ملايم و نجواگونه، حس قصه‌گویی مادرانه را به خوبی القا می‌كند.

مدیر موسسه رهافیلم درباره ویژگی کتاب‌های صوتی تولید شده گفت: در این آثار، به اقوام، نژادها و هر نوع تفاوت، به دیده احترام، درک و پذیرش نگاه می‌شود.  فاقد تبعیض جنسی هستند و جنس مونث در آن‌ها فعال، تصمیم‌گیرنده و مستقل است. خشونت به عنوان راه حل معرفی نمی‌شود. دارای نگرش صلح‌طلبانه نسبت به جهان هستی هستند.  کودک می‌آموزد به حقوق معلولین احترام بگذارد.  قصه‌ها به انسان و زندگی نگاه مثبت، محترمانه و امیدوارکننده دارند. و به بهداشت روانی کودکان برای یک خواب آرام و خوب کمک می‌کنند. به علاوه به نظرم،  از نظر ادبی، قصه‌های ارزشمندی هستند.

هاشمیان در پایان گفت: ديگر عناوين اين مجموعه كه كلاً ۱۲ جلد برای ۱۲ ماه سال شامل ۳۶۵ قصه خواهند بود در دست توليد هستند و از اواسط تابستان، هر ماه يك جلد جديد منتشر خواهد شد.  مدت زمان قصه‌های هر جلد بين ۴ تا ۵ ساعت است و در يك لوح فشرده با جلد گالينگور به بازار عرضه شده است.