بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در مهلت تعیین شده برای استعفای مدیرانی که قصد نامزدی در انتخابات مجلس را دارند، پنج مدیر خراسان شمالی استعفا دادند.

محمدرحیم نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از استعفای پنج مدیر خراسان شمالی برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: سیدمحمد لنگری، مدیرکل آموزش و پرورش، امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمود ثمینی، فرماندار بجنورد، علی قربانی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و علی اکبری، فرماندار راز و جرگلان پنج مدیر این استان هستند که با هدف نامزدی در انتخابات آتی مجلس از سمت خود استعفا داده اند.

وی با بیان این که با استعفای تمامی این مدیران موافقت شده است، افزود: با توجه به پایان مهلت استعفاي مديراني که قصد شرکت در رقابت انتخاباتي مجلس دهم را دارند، اين تعداد در استان افزایش نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تایید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است.