۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

ايجاد فضای سالم رقابتی در انتخابات باعث مشاركت حداكثری می شود

ايجاد فضای سالم رقابتی در انتخابات باعث مشاركت حداكثری می شود

بجنورد- رئيس ستاد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری خراسان شمالي گفت: ایجاد فضای سالم رقابتی، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحيم نوروزيان ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال، اظهار کرد: باید همه مردم و مسئولان برای برگزاری انتخاباتی پرشور وارد عرصه شوند.

وی در ادامه با بيان اينكه كشور ما از لحاظ امنيتي در وضعيت خوبي قرار دارد، افزود: با وجود این محيط پيرامونی كشور بسيار حساس بوده و اين موضوع نیز در انتخابات نبي تاثير نيست و نبايد ناديده گرفته شود.

نوروزیان با اشاره به تاثير گذاري دو عنصر داخلي و خارجي در برگزاري انتخابات گفت: عوامل و دشمنان خارجي در زمینه انتخابات امسال در کشور تلاش می کنند تا فضاي كشور را به نفع خود مديريت كنند.

وی با بیان این که دشمن در فضاي رسانه هاي مجازي نيز سعي در تاثيرگذاري در انتخابات دارد، افزود: دشمنان در سه سطح داخلي، منطقه اي و جهاني تلاش مي كنند تا بي ثباتي، ضايع كردن دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي و انزوا را در كشور ايجاد كنند.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان شمالي دو عامل داخلي اثرگذار در برگزاري انتخابات را  فراموشي هدف و ايجاد تفرقه عنوان كرد و گفت: دولت و مسئولان دولتی به عنوان مجريان انتخابات، نهادهاي نظارتي، ناظرين شوراي نگهبان، رسانه ها و ... در برگزاري انتخابات سالم و بانشاط نقش تاثيرگذاري دارند.

نوروزيان تاكيد كرد: باید ضمن حفظ شرايط امن كشور، فضاي انتخابات با نشاط و با رقابت سالم برگزار شود تا شاهد مشاركت حداكثري باشيم چرا که ایجاد فضای سالم رقابتی، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می کند.

وي با بيان اينكه به منظور جلوگیری از تخلفات در برگزاري انتخابات، باید تنها قانون مبناي كار قرار بگيرد، تصريح كرد: اطمينان بخشي به مردم براي برگزاري انتخابات سالم و صحيح، انتخاب هيئت اجرايي معتمد و امين، ايجاد رقابت سالم، پيشگيري از اختلافات جناح هاي مختلف، رعايت اصول اخلاقي توسط نامزدهاي انتخاباتي، بي طرفي نهادهاي نظارتي و برخورد بدون تبعيض آنان از جمله مواردي است كه بايد در زمان انتخابات به آن توجه داشت.

نوروزیان در ادامه اظهار داشت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در سه حوزه اصلي و ۱۴ حوزه فرعي خراسان شمالی نیز برگزار مي شود.

وی اضافه كرد: عوامل اجرايي انتخابات در استان ۱۳ هزار نفر هستند و رأي گيري نيز در ۹۰۰ شعبه برگزار مي شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي در ادامه با اشاره به خدمات و فعالیت های دولت تدبیر و امید در استان از ابتدای شروع فعالیت، افزود: جلوگيري از امنيتي شدن مسائل اجتماعي، فعال شدن كميسيون هاي تخصصي در حوزه امنيتي، اجتماعي و فرهنگي، توجه به قوميت هاي مختلف در استان، تشكيل شش تشكل سياسي و صنفي در استان، برگزاري نشست هاي مختلف با نخبگان و استفاده از ظرفيت آنان، توجه ويژه به مرزها و ... از جمله این اقدامات است.

نوروزيان همچنين از تهيه طرح جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز در خراسان شمالي خبر داد و گفت: در بحث مبارزه با سرقت نيز كميسيون هاي خاصي تشكيل و اقدامات خوبي صورت گرفته است.

وي با تاكيد بر اين كه متأسفانه آمار نزاع و خشونت در استان رو به افزايش است، تصريح كرد: رسانه ها بايد در اين بخش بيشتر ورود كرده و نقش خود را در كاهش نزاع و خشونت به خوبي ايفا كنند.

نوروزيان همچنين با اشاره به انسجام بخشي كارگروه تخصصي فرهنگي و اجتماعي در استان اظهار داشت: طي سال ۹۲ حدود ۱۹ ميليارد و ۲۴۶ ميليون تومان اعتبارات استاني به بخش فرهنگي و اجتماعي تخصيص داده شد.

وی با بیان این که كه اين ميزات در سال گذشته ۲۵ ميليارد و ۸۱۸ ميليون تومان بود، اظهار امیدواری کرد که در سال جاري اعتبارات بيشتري براي اين حوزه ها تخصيص داده شود.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان شمالي در خاتمه گفت: تقويت سازمان هاي مردم نهاد در استان نیز دستور كار قرار دارد و در بخش توجه به حقوق شهروندي و عفاف و حجاب هم اقدامات خوبي در خراسان شمالی صورت گرفته است.

کد خبر 2760109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha