خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: هدف از بیان آیات قرآن تربیت، سازندگی و اخلاق است گرچه در آن مطالب علمی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد میرعمادی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر آیه ۱۲ سوره فاطر اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن نشانه هایی از توحید را ذکر کرده که دریا یکی از نشانه های توحید است.

وی دریا را از نشانه های عظمت خدای متعال دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین راه های شناخت اسرار حیات دریاها و اقیانوس ها هستند که اگر انسان این موضوعات را بشناسد به اسرار حیات پی می برد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شگفتی های عجیبی در دریاها وجود دارد، ادامه داد: امواج بزرگ که کشتی های غول پیکر را از پا درمی آورد، وجود بیشمار موجودات دریایی و عمق بسیار زیاد از جمله شگفتی های دریاها و اقیانوس هاست.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه آیه ۱۲ سوره فاطر گوشه ای از شگفتی های دریا را بیان می کند، تصریح کرد: خداوند در این آیه به دو دریا اشاره می کند که یکی آب شیرین و نوشیدنی و گوارا و دیگری آب شور و تلخی دارد که گلو را می سوزاند.

وی افزود: این دو دریا نشانه عظمت خداوند بوده چرا که دو چهره از یک مبدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه هرکدام از این دو دریا منابع مختص و مشترک دارند، بیان کرد: داشتن مرغابی و پرندگان دریایی تازه، داشتن لوازم زینتی مانند صدف، لولو و مرجان و محل مناسب برای کشتی رانی و حمل و نقل و تجارت سه منفعت مشترک دو دریای شور و شیرین هستند.

آیت الله میرعمادی گفت: به تعبیر دیگر سه فایده مشترک دو دریای شور و شیرین خوراک، پوشاک و مرکب هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی مفسران این آیه را مثالی برای مومنان و کافران می دانند، عنوان کرد: این مفسران آب شیرین و گوارا و دلچسب را مثال مومن و آب شور و گدازنده را مثال کافران دانسته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برخی دیگر از مفسران این آیه را مثال زندگی افراد دانسته اند، ادامه داد: از نظر این مفسران زندگی انسان مانند این مثال گاهی تلخ و گاهی شیرین است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: هدف از بیان آیات قرآن تربیت و سازندگی و اخلاق است گرچه در آن مطالب علمی نیز وجود دارد.