اراک- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد این استان خبر داد.

خشایار جمشیدی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این جشن ۲۱تیر ماه سال جاری مصادف با ۲۵ ماه رمضان به همت ستاد دیه استان مرکزی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان مرکزی با بدهی ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با برگزاری جشن گلریزان آزاد شدند.

جمشیدی گفت: در حال حاضر ۲۳۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان در زندان گرفتار هستند و برای آزادی این زندانیان مبلغ ۲۵ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم این مبلغ در آئین گلریزان امسال تامین شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی اظهار داشت: از کل جمعیت زندانیان استان مرکزی، ۹۸ درصد را مردان و دو درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی در مورد جرائم محکومین گفت: مواد مخدر با ۵۰ درصد و سرقت با ۲۳ درصد، بالاترین رقم جرائم محکومین استان هستند و محکومین مالی و جرائم علیه آرامش عمومی نیز هر کدام با چهار درصد، کمترین رقم زندانیان استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.