جشن امضای نختستین جلد از پنجگانه آرمان آرین با عنوان «پتش خوآرگر: حماسه سراغاز» در فروشگاه کتاب افق برگزار می‌شود.

آرمان آرین در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: جشن امضای نختستین جلد از پنجگانه «پتش خوآرگر» با عنوان «پتش خوآگر:حماسه سرآغاز»، چهارشنبه ۳۱ تیرماه در فروشگاه کتاب افق برگزار می‌شود.

نویسنده این پنجگانه که نخستین رمان براساس اوستاست، در توضیح معنای واژه «پتش خوآرگر» گفت: این اسم در اصل، نام باستانی منطقه سوادکوه در مازندران است که در کتیبه بیستون و بندهش با این نام از آن دیار یاد شده است (پتش خوآرگر - تش خوآرگر - فرشواد گر - سواد گر - سواد کوه) اما در این پنج گانه، در اصل نام یک شخصیت و ابرمرد ایرانی اسطوره ای ست که در آن دیار زندگی می‌کند و بعدها نامش بر آن کوه و دیار می ماند.

آرین در پاسخ به این‌که اگر «پتش خوآرگر» براساس اوستا و بندهش است،  ضحاک در‌آن چه می‌کند، گفت: اوستا، کتاب داستانی نیست من از فضا و داستان‌ها و شخصیت‌های اوستا و بندهش الهام گرفته‌ام و داستان‌ها و شخصیت‌های اسطوره‌ای بسیار وارد ماجرا کرده‌ام. در این داستان، اهریمن می‌خواهد بر دوش «پتش خوآرگر» هم چون ضحاک بوسه زند اما او، اهریمن را فریب می‌دهد و ابتدا یک دوش خود را به او می‌سپارد و بعد فرار می‌کند. در واقع او بخشی از نیروی اهریمن را تصاحب می‌کند تا با او علیه تاریکی بجنگد و حالا پتش خوآگر، نیمی اهریمن و نیمی انسان است.

جشن امضای نختستین جلد از پنجگانه آرمان آرین با عنوان «پتش خوآرگر: حماسه سراغاز»، چهارشنبه ۳۱ تیرماه، سساعت ۱۸ با حضور آرمان آرین در فروشگاه کتاب افق به نشانی خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوی اسکو برگزار می‌شود.