یک بازیگر سریال‌های تلویزیونی با اشاره به کیفیت پایین فیلمنامه ها و سریال های تلویزیون از ورود بی‌قاعده‌ای عده‌ای به عرصه بازیگری انتقاد کرد.

فخر الدین صدیق شریف در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور خود در سریال های تلویزیونی گفت: در حال حاضر هیچ کاری برای بازی ندارم البته چند پیشنهاد ارایه شده است که باید بررسی کنم تا ببینم کدام یک را انتخاب کنم.

وی ادامه داد: در این چند وقت یا پیشنهادی نداشتم و یا پیشنهادهایی که به من می شد مناسب نبودند. سناریوها ضعیف هستند و نقش های پیشنهادی چندان مناسب و یا دلچسب نیستند بنابراین بازی کردن و یا حضور نداشتن در آنها تفاوت زیادی ندارد.

بازیگر سریال «معمای شاه» این کار را آخرین حضور خود در تلویزیون عنوان کرد و گفت: غیر از این اثر کارهای دیگر پیشنهادی، جذابیت نمایشی چندانی نداشتند و من منتظرم تا ببینم شرایط به چه ترتیبی خواهد بود اگر فیلمنامه خوبی به من پیشنهاد شود آن را می پذیرم چون به هرحال ما ماموریت داریم که کار کنیم.

بازیگر سریال «در چشم باد» درباره سریال های تلویزیونی که این روزها روی آنتن می رود، اظهار کرد: کارهایی که در تلویزیون ارایه می شوند باید جنبه نمایشی داشته باشند اما در بسیاری مواقع اینچنین نیست و انگار بازیگران فقط فیلمنامه را روخوانی می کنند و بازی نمی کنند. به این ترتیب ما فراز و فرودهایی را که لازمه یک کار نمایشی است، نمی بینیم و اثر با مخاطب ارتباطی برقرار نمی کند. 

صدیق شریف درباره علت این نوع بازی ها بیان کرد: علت این است که تعداد زیادی نابازیگر وارد عرصه شده اند که قواعد و اصول اثر نمایشی را نمی دانند و تنها خدا می داند که این افراد براساس چه روابطی وارد کار شده اند. در حال حاضر به بازیگری آنقدر ساده نگاه می شود که اصول آن را پایمال می کنند و این میان اتاق فکری باید باشد تا بررسی کند و ببیند که چرا جذابیت آثار تلویزیونی کاهش یافته است.

وی در پایان عنوان کرد: باید یک نفر که در این حوزه نگاه کلانی دارد بررسی کند که چرا نگاه مردم به جای سریال های تلویزیون به ماهواره است، کسی که بخش نمایشی تلویزیون را اداره می کند باید سلیقه مخاطب ۷۰ میلیونی را بشناسد و براساس این سلیقه و نیاز و همچنین ویژگی هایی که اکنون در سطح جهانی در کارهای نمایشی می بینیم، برای مجموعه ها و سریال های تلویزیونی تصمیم گیری کند.