بجنورد- مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت برق خراسان شمالی گفت: داشلی قلعه در منطقه غلامان شهرستان راز و جرگلان، بستر مناسبی برای استفاده از انرژی بادی است.

ابولفضل راه چمنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انرژی های نو از جمله انرژی بادی برای تولید برق، افزود: بادی که برای تولید انرژی استفاده می شود از جهت موقعیت مکانی و جهت وسرعت باد شرایط خاصی را می طلبد و به همین دلیل استفاده از این نوع انرژی در هر مکانی مقدور نیست.

وی اظهار داشت: با طرح مطالعاتی که سه سال گذشته توسط یک سرمایه گذار در داشلی قلعه غلامان از توابع شهرستان راز و جرگلان انجام شده است، این منطقه دارای شرایط خوبی برای استفاده از انرژی بادی است.

راه چمنی با اشاره به اینکه طرح توجیهی برای استفاده از انرژی بادی در منطقه داشلی قلعه غلامان آماده است، افزود: به دلیل اینکه دولت اعتبار کافی برای سرمایه گذاری در این زمینه را ندارد، شرکت برق آماده است که این طرح را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی گفت: بخش خصوصی می تواند پس از راه اندازی انرژی بادی و یا خوشیدی، برای فروش انرژی برق با دولت قرار دادی ۲۰ ساله منعقد کند.

راه چمنی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده، طی روزهای آتی مشخص می شود که دولت انرژی نو را با چه نرخی از بخش خصوصی خریداری خواهد کرد.