۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۹

کردوانی:

ایران منبع عظیم انرژی خورشیدی و بادی برای تولید انرژی های نو است

ایران منبع عظیم انرژی خورشیدی و بادی برای تولید انرژی های نو است

گرمسار - پدر کویر شناسی ایران با بیان اینکه ایران منبع عظیم انرژی خورشیدی و بادی برای تولید انرژی های نو است، گفت: با سیاستگذاری مسئولان می توان از استفاده بیش از حد منابع معدنی و آبی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور پرویز کردوانی بعدازظهر یکشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و انرژی های نو در محل شرکت برق گرمسار، به بیان اهمیت استفاده از انرژی های نو و تهدیدات پیش رو در استفاده بی رویه  از منابع زیر زمینی پرداخت و افزود:  ایران منبع عظیم انرژی خورشیدی و بادی برای تولید انرژی های نو است.

وی افزود: با سیاستگذاری مسئولان و ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های نو و پایدار می توان از استفاده بیش از حد منابع معدنی و آبی جلوگیری کرد.

چهره ماندگار علم جغرافیا با اشاره به وجود سرمایه های عظیم منابع خدادادی چون گاز، نفت و معادن ذغال سنگ، طلا و مس در کشور ایران اظهار داشت: در استفاده از این سرمایه های بزرگ باید دقت و حساسیت بیشتری را درنظر داشته باشیم و فرهنگ درست استفاده از این منابع را در جامعه نهادینه کنیم.

کردوانی با بیان ویژگیهای منحصر به فرد انرژی خورشیدی گفت: نور خورشید منبع عظیمی از  ویتامین D است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند و از آن می توان بهترین استفاده را در تولید انرژی انرژی الکتریکی کرد.

وی در خاتمه، نعمت وجود باد را در بخش هایی از سرزمین ایران برای تولید انرژی بادی را پر اهمیت دانست و افزود: از قدیم پدرانمان از نعمت باد در آسیاب های بادی بهره می گرفتند و مسئولان باید با سرمایه گذاری در بخش انرژی بادی بتوانند از این نعمت خدایی نهایت استفاده را کنند.

کد خبر 2433136

برچسب‌ها